Jumaat, 5 Julai 2013

Anak Bulan Ramadhan

anak bulan ramadhan/ ehsan dari google


                     Bismillahirrahmanirrahim..

As Salam,

tak terasa masa cepat berlalu, tarikh melihat anak bulan Ramadhan  telah pun di umumkan ia itu pada petang Isnin 8hb July 2013 bersamaan 29hb Syaaban 1434 Hijrah..

Ini bermakna kita akan mula berpuasa samada pada hari selasa atau rabu minggu depan... InsyaAllah.

Bulan Ramadhan adalah bulan kesabaran, dimana ganjarannya adalah syurga. Ia juga bulan simpati, bulan yang ditambah rezki kepada orang-orang yang beriman.

Sesiapa yang memberi makan kepada mereka yang berpuasa untuk berbuka , maka ia merupakan pengampunan untuk dosa-dosanya dan kelepasan dari neraka.

Mereka juga mendapat ganjaran puasa orang tersebut tanpa mengurangkan sedikit pun ganjaran pahalanya.

Daripada Anas R.A. Baginda bersabda :
Bersahurlah kamu, sesungguhnya dalam sahur itu ada berkat.

Wallahu'alam.

46 ulasan:

  1. sama2lah kita mencari keberkatan pada bula ramadhan ini..selamat menyambut bulan ramadhan bunda..=)

    BalasPadam
  2. salam jumaat bunda.. semoga ramadhan kali ini lebih bermakna kepada kita semua..

    BalasPadam
  3. assalamualaikum..bunda :)

    cepat betul masa berlalu..hanya beberapa hari saja lagi ummat islam akan menyambut ramadhan...

    marhaban ya ramadhan...:)

    BalasPadam
  4. salam bunda
    Tak sabar rasanya ta ni.

    BalasPadam
  5. nice day :)
    Bermimpilah tentang apa yang ingin kamu impikan,
    pergilah ke tempat-tempat kamu inginkan,
    Jadilah seperti yang kamu inginkan,
    karena kamu hanya memiliki satu kehidupan
    dan satu kesempatan untuk melakukan hal-hal
    yang ingin kamu lakukan

    http://www.nolimitadventure.com/

    BalasPadam
  6. Salam,
    Insyaallah sudah tidak lama lagi, semoga kita dapat menikmati bulan Ramadhan yang penuh barokah ini.

    BalasPadam
  7. sALAM RAMADHAN BONDA

    kalau berminat dengan penapis air tu, Dieyna bagi harga ahli je... Leh kontek2 ye.... no telefon dieyna ada kat entri

    BalasPadam
  8. Selamat menyambut Ramadan al Mubarak buat Bunda sekeluarga...

    BalasPadam
  9. salam jumaat dan selamat menyambut bulan Ramadan..

    BalasPadam
  10. Sebab itulah dibulan ramadhan ini jiran kita makin ligat memberi juadah kerana ganjaran bukan sedikit tetapi berganda-ganda kan...

    BalasPadam
  11. Harap ramadhan kali ni lebih indah..insyaa allah...:)

    BalasPadam
  12. Salam Ramadhan buat bunda sekeluarga ye ;)

    BalasPadam
  13. Smoga dapat bertemu Ramadhan

    BalasPadam
  14. ramadhan yang berkat..bulan untuk beribadat

    BalasPadam
  15. Tahu xpe kak.. rasa macam baru je semalam masuk tahun 2013 ni.. ni dah puasa dah kita

    BalasPadam
  16. salam kenal dari ida, bunda ;)

    ##tak sabar nak berpuasa.

    BalasPadam
  17. Assalam Bunda..tak sabar rasa nk tggu bulan ramadhan =)

    BalasPadam
  18. selamat menyambut bulan ramadhan bunda... :)

    BalasPadam
  19. Selamat berpuasa bunda sayang.. maaf zahir batin

    BalasPadam
  20. assalamualaikum bunda...

    tak sabarnya saya nak melangkah ke bulan ramadan...

    BalasPadam
  21. selamat menyambut bulan puasa buat bunda ....

    BalasPadam
  22. tak sabar pulak nak tggu kedatangan ramadhan ni :)

    BalasPadam
  23. salam ramadhan juga untuk bunda.owh saya pun kadang2 tak faham dengan jiran yang tak nak bangun sahur.diorang suka makan awal(supper),kan banyak pahala tu huhu...

    BalasPadam
  24. selamat menyambut ramadhan al mubarak bunda.. :)

    BalasPadam
  25. Selamat menyambut ramadhan. Semoga ramdhan kali ini membawak lebih keberkatan dari tahun lalu. :)

    BalasPadam
  26. slm jumaat.. moga smpt bertemu ramdhan.. :)

    BalasPadam
  27. asSalamualaikum BUNDA.

    lama dah tak jejak sini. lama sangat tak berblogging. taw2 je skrg, ble hupdate..dah tiba nk ramadhan. thanks Bunda sbb selalu support kte =')

    BalasPadam
  28. selamat menyambut ramadhan bunda.. semoga rmadhan kali ini lebih barakah..^^

    BalasPadam
  29. pejam celik pejam celik, lagi beberapa ari je nak sambut ramadhan..semoga ramadhan kali nie akan memberikan 1001 keberkatan kepada kita semua..amin, =)

    BalasPadam
  30. Ya Allah...tak sabarnya rasa nak puasa ;)

    BalasPadam
  31. bulan yang di tunggu oleh seluruh umat islam

    BalasPadam
  32. Tak sabarnyaa nak puasaaaa.!! :D

    BalasPadam
  33. lewtkn sahur, cptkan berbuka... ehhehe.. salam ramadhan bunda :) smga sihat sllu n diredhaiNya ^^

    BalasPadam
  34. Tak sabar nak puasa! Selamat menjalani ibadah puasa ye Bonda :)

    BalasPadam
  35. macam tak percayakan kita akan bersua lagi dengan Ramadhan yang mulia.syukur,alhamdulillah.byk benda berazam nak buat sepanjang Ramadhan yang berkat ni...insha allah

    BalasPadam
  36. Anggaplah setiap Ramadhan sebagai Ramadhan yg terakhir utk kita agar kita dpt menikmatinya sebagai Ramadhan yg terbaik....

    BalasPadam
  37. mmg cepat sgt masa berlalu. mcm tak caya la akan masuk ramadhan lagi. moga ramadhan kali ni lebih baik dari sblmnyer

    salam ramadhan :)

    BalasPadam
  38. xsbar tgu pngumuman nak pose ^_^

    BalasPadam
  39. Semoga Ramadhan lebih dimanfaatkan sebaiknya...

    BalasPadam
  40. Salam Ramadhan dan Selamat menjalankan ibadah puasa.

    BalasPadam
  41. Walaupun lambat komen, wan rs masih sempat nak ucapkan selamat berpuasa utk bunda sekeluarga.

    Semoga bulan ini menjadi bulan terbaik utk kita lakukan amalan.

    BalasPadam
  42. semoga puasa kita diterima Allah


    http://www.noormalashahar.com

    BalasPadam
  43. Salam Bunda..
    alhamdulillah..sudah ramadhan yg ke 7.. :)
    selamat berpuasa buat bunda sekeluarga :)

    BalasPadam
  44. Salam Ramadhan buat bunda sekeluarga :D

    BalasPadam