Selasa, 4 Disember 2012

Keletah Baby Zarif..

                              Bismillahirrahmanirrahim..

As Salam,

Selamat berjumpa lagi adek-adek dan anak-anak semua. Hari ni bunda nak cerita pasal keletah si Zarif ni. Dah makin besar dan makin keletah..dah makin banyak perkataan dan ayat dia pandai tuturkan.

Juga banyak tingkah laku dan perbuatan orang yang suka di tiru nyer.  Tengoklah apa yang di buat nyer.. Tak tau lah samaada dia membantu atau membantutkan kerja kita...lihatlah sendiri..


sibuk tadah air nak siram lantai..siram longkang..pastu tolong siram pokok bunga pulak..
abis basah baju ngn seluar...suke tau tiru gaya orang...ke nak main air..

orang angkat baju siap dah kering...dia tolong keluakan
hanger lah konon..abis berterabur semua kain baju adalah kot..

orang dah siap sapu dah..tak der sampah n habuk dah pun
...hai! dia ganti pulak... 'Tukang Sapu Tak Bergaji'..hahaha..

lagi 10 minit mummy nak datang jemput selalu nyer baru buka
grill atau gate...sekarang ni dia yang monitor semua tu...
Dia yang nak buka sendiri mangga..terhegeh2...last2 kasi kat orang juga buka kan..


Ini lah baby zarif,  pergi mana pun tak duduk diam, aktif, cerdik dan menghiburkan walau pun penat seharian dengan dia....dia lah pengisi kesunyian bunda sebenar nye..buat kawan bergurau..anak-anak sendiri dah besar-besar... I LOVE YOU BABY.. :)

28 ulasan:

  1. macam macam aktiviti die buat...

    BalasPadam
  2. hamboii, rajinnya zariff, gitu.. comel lah. haha

    BalasPadam
    Balasan
    1. shasha..zarif mmg rajin..rajin mengacau..

      Padam
  3. Balasan
    1. rajin lah tu sangat..main air rajin lah..

      Padam
  4. seronok lah kalu diikutkan ragam dia intan..

    BalasPadam
  5. Betullah bila anak kita dah besar kita rindu anak-anak seusia ini. Nampak cerdik Zarif nie...

    BalasPadam
    Balasan
    1. mmg cerdik abg2 ngn kakak2 dia pun pandai2..

      Padam
  6. rajin nye dia tolong ibu dia :D

    BalasPadam
  7. salam kenal...

    budak2 memang suka main air kan...:)

    BalasPadam
  8. Gud boy zarif ni...pandai dh nk tolong org =)

    Tq kak sudi jngah blog sy
    =)

    BalasPadam
  9. bagus zharif ni.. ank yg rajin menolong :-)

    BalasPadam
  10. bgus la mcm tu...hehe..kecik2 dah tau nak watpe..dah besr harap2 lg rajin menolong kan bunda

    BalasPadam
    Balasan
    1. aamiin , harap2 macam tu lah Sakura..

      Padam
  11. wah...rajinnya dia menyapu..hehehehehe

    BalasPadam
  12. wahh memang rajin la zarif ni. mcm2 keja dia nak tolong. hihi..

    BalasPadam
    Balasan
    1. mmg rajin cara dia la kalu di layan..

      Padam