Khamis, 2 Mei 2013

Tapop Tepen..

                  Bismillahirrahmanirrahim..

As Salam,

dalam beberapa minggu lepas, ada sesuatu yang buat bunda mushkil dan menjadi tanda tanya tentang baby zarif ni...zarif,  budak yang keletah dan banyak songel tu..

Kalau dia tak tido, kalau tak der apa dia nak buat..( nak main/tengok tv dah bosan agaknyer)... kalu tak dia menyanyi lagu kebiasaan nya...A B C atau lagu lompat sikatak lompat atau lagu tepok amai-amai... ada satu bende baru pulak dia buat..yang bunda tak faham langsung!

Bunda tak pasti samada ini juga sebuah 'lagu' atau sekadar ikut sedap mulut dia jer nak sebut, ntah lah, bunda memang tak faham.. tapi kerap juga lah...kadang-kadang tu dengan nada laju,  kadang-kadang tu slow..satu satu... esok-esoknya lagi ..esok lagi..

Bila bunda tanya dia "zarif nyanyi lagu apa tu?".. dia cuba nak terangkan ..tapi bunda masih tak dapat tangkap.. lama-lama dia jadi marah dengan bunda pulak.  bunyinya camni.."tapop tepen, tapop tepen"..

Suatu hari mummy zarif ada bawa bende mainan baru ni.. zarif pun ambil tunjukkan pada bunda sambil goyang-goyangkan mainan tu sambil menyebut "tapop tepen...tapop tepen"

                                              v
                                              v
                                              v     
                                              v
                                              v
                                              v
                                              v
                                              v
                                              v




ooo ! baru lah bunda dapat tangkap.. rupa-rupanya.. "tapop tepen" tu "Sponge Bob Square Pan, .. yang selama ni jenuh bunda nak cari tahu ape ke yang zarif nyanyikan tu..

Bila bunda cerita kat anak-anak bunda hal zarif ni, dorang hentam ketawa besar sambil peluk, cium dan gomol-gomol zarif.

p/s: Ya Allah Zarifff....kenapa lah ke LAUT bunyinya ......mana lah nak faham..apa pun sayaang zarif..


31 ulasan:

  1. oh...tapon tepen..jauh betul..ahaha..lain la kalau dia sebut sepankebob boleh terima lagi..huhu

    BalasPadam
  2. he heh e... sebutan mengikut pemahaman si comel tu bunda sebenarnya... ^_^

    BalasPadam
  3. salam bunda, adik saya dulu suka sebut "wakala wakala". lagi-lagi kalau tengah uk-uk dalam toilet sorang-sorang, sambil uk-uk tu mulut tak berhenti "wakala wakala". dah macam jampi apa pulak. sebabnya dia takut sorang-sorang dalam toilet sunyi. hehe.sampai sekarang tak tau apabende wakala tu..

    BalasPadam
    Balasan
    1. sekarang ni ttu adik tu dah besarkan...bile dia uk-uk masih lagi ke 'wakala wakala' ..dah tya dia apa mksudnyer? haha..mcm2..

      Padam
  4. Hihihi... kakak pun tak terfikir KN. Kelakar betul. Untunglah Zharif ramai yg sayang dia...

    BalasPadam
  5. salam bunda...
    alololo~~~ nape suweet sangat die tu..^^

    BalasPadam
  6. Ha ha ingatkan entri pasal mangkuk tingkat tadi..

    BalasPadam
  7. Betullah...kalau gitu bunyinya mana nak dpt tangkap maksud nye :) Tapi bila dah tau...ada la sipi2 hehe

    BalasPadam
  8. hehehhe lucu betul zarif...best plak dgr cucu bunda ckp cmtuh...haishhh x sabor nk dgr anak ckp ayat pertama...setiap ari ajar ckp Umi....waliddddd hehhe x taulah dia cpt ckp ke dak bunda :)

    BalasPadam
  9. kah kah lawaknya...budak2 kecik mcm tu cakap apa pun cute kan?

    BalasPadam
  10. Salam Bunda..
    aduhai zariff..
    memula BUnda sebut pun nisah langsung tak terfikir ape ke menda tu. bile tengok gambar pun masih blur2 lagi.

    bile Bunda mentioned Sponge Bob tu, berderai ketawa nisah hehehe . bijaknya anak ini (^_~)


    >> Bunda, Nisah click Hishop dan Astro on the go

    BalasPadam
    Balasan
    1. itu lah zarif macam2 bende baru dia buat...kadang apa yg dia cakap tak sangka pun.. budak baru nak belajar bercakap..

      Padam
  11. Salam Bunda..
    hihih.. cma ingatkan zariff ckp TOP UP..terkujat jgk..
    sekali sponge bob square pants la.. hihi..
    zarif..zarif... cerdik! :)

    BalasPadam
  12. lama pulak saya tak bergomol dengan anak sekecil zariff, heee
    mesti penat dibuatnya..

    BalasPadam
  13. jauhnya bunyi dia pi.......he3
    comel zarif nie

    BalasPadam
  14. arghh....comel nya dia...XD..*hentak hentak pale..=P

    5 personaliti seorang bapa

    http://iniblogabangkamil.blogspot.com/2013/05/5-personaliti-seorang-bapa.html

    BalasPadam
  15. saya baca pun senyum sorang2..mmng tak faham pada mulanya...
    memang jauh benar bunyinya...hihihi...

    BalasPadam
  16. salam =)

    hehe jaoh beno beza tu..lau yaya dgr pon xdpt tgkap..hehe
    comel nyerr

    BalasPadam
  17. salam bunda..
    hihihihi, tengok sponge bob 2 anna teringat anak menakan anna..
    memang musim sponge bob agaknya....

    BalasPadam
  18. hehehe......comeii bunyinya!

    BalasPadam
  19. la sponge bob rupanya..hehe. masa awal2 baca entri ni pun puteri duk pikir apa tapop tepen tu..hehehe

    BalasPadam
  20. hahahah tapop tepen...ok la tu dah dekat2 dah bunyi ujungnya tu....hihi zarif2....

    BalasPadam
  21. haha..lucunya zarif..sponge bob rupanya.

    BalasPadam
  22. hahaha...tapop tepen. comelnya..... :)

    BalasPadam
  23. hahaha spongebob jd tapop...adeii...comel je byik..

    BalasPadam
  24. hehehe.. budak2 baru nk belajar bercakap mcm tu la :)

    BalasPadam
  25. hehehe, zarif zarif.... mmg jauh sangat tu... tapi akhirnya tanda tanya tu terjawab :)

    BalasPadam
  26. Pening gak tu nak mencari jawapan lagu apa tu yek Bunda...comel ja tapop tepen tu..

    BalasPadam