Isnin, 6 Januari 2014

Mimbar Akhir Pencetus Ummah.....



Bismillahirrahmanirrahim,

As Salam...

Kehebatan Peserta Pencetus Ummah tidak dapat dinafikan lagi. Ini berdasarkan sambutan dan reaksi dari penonton yang menggalakkan setiap minggu.

Minggu ini sudah masuk minggu yang ke lapan.  Minggu ini juga adalah minggu Akhir dan minggu penentuan untuk keempat-empat PU bertarung bagi melayakkan diri bergelar JUARA di Mimbar Akhir Pentas Pencetus Ummah.

                                PU Rahmat adalah peserta termuda..setakat ini beliau
                                         memperolehi undian yang tertinggi..

                                PU Shahul tidak kurang juga hebatnya...beliau di jangka
                                       adalah  pesaing kepada  PU Rahmat                       

                                        
                              PU Yeop ..tazkirahnya dengan bersahaja sentiasa mengusik
                                       hati jemaah...

                            PU Hafiz... tazkirahnya yang semakin mantap dan bersemangat...



Empat peserta Pencetus Ummah sebagai peserta untuk ke Mimbar Akhir minggu kelapan ini ialah:

1} PU Rahmat
2} PU Shahul
3} PU Yeop
4} PU  Hafiz


p/s:
 
Siapakah yang bakal menjadi JUARA? Segalanya bakal tercetus di Mimbar Akhir Pencetus Ummah. Saksikan di Astro Oasis, Khamis jam 9.00 malam.
 
            ....  Duniaku,  Dakwahku .....

37 ulasan:

  1. Assalamualaikum bunda..slm rindu

    Line intenet sy tk mengizinkan utk jengah bunda selalu,terimakasih dtg menjengah sy,

    Siapa agaknya ye bunda,kita tunggu.....yg pastinya semuapun hebat.

    BalasPadam
  2. Mimbar pencetus Ummah ni memamg bagus kak....menyampaikan dakwah dari cara yang unik dan kreatif sedikit... :D

    BalasPadam
  3. Yg pasti semua mereka ini hebat-hebat belaka. Tak kira siapa yg juara semuanya ok..

    BalasPadam
  4. anak2 muda yg bijak berilmu lagi hebat kita doakan kejayaan mrk...

    BalasPadam
  5. Assalamualaikum Bunda

    hebat2 mereka tu.....saya suka PU Yoep memperolehi ilmu sambil kita ceria

    BalasPadam
  6. mama melekat dengan pencetus ummah ni, terbaik semuanya..

    BalasPadam
  7. best rancangan ni, kejap je dah nak final kan

    BalasPadam
  8. anak-anak muda patut dipupuk ngan program islamik camni..bukan program kpop.

    BalasPadam
  9. semua best tak pernah bosan klu tgk.

    BalasPadam
  10. pu rahmat kot..Yeop pun ok jugak..

    BalasPadam
  11. tak sabar nak tengok final.. :)

    BalasPadam
  12. menarik tu bunda.. aiza tak dapat tengok sebab di rumah tiada astro.

    BalasPadam
  13. Keempat2 mereka memang ada kelebihan masing2.., semua best

    BalasPadam
  14. salam bunda
    Anak ta suka sgt cerita ni..
    Sanggup tidur lewat pun tak pe.

    BalasPadam
  15. dari mula sampai dah habis tak
    ada kesempatan nak tengok
    hari tu ada baca dekat paper,
    konsep yang diorang bawa untuk rancangan
    ni teramat menarik! rugi saya tak tengok

    BalasPadam
  16. Terbaik kan,...
    In shaa Allah..

    BalasPadam
  17. mereka pencetus semangat utk saya tingkatkan teknik pengucapan awam yg baik dan berkesan...byk ilmu boleh didapati dr program ini...terbaik selepas pgrm Imam Muda..

    BalasPadam
  18. Alhamdulillah program wajib tonton ni

    BalasPadam
  19. semuanya hebat2 kan Bunda.. sy suka PU Yeop & PU Rahmat..:)

    BalasPadam
  20. Mula-mula dulu tak tengok pun rancangan ni. baru lagi dalam 2 episod tengok terus tertarik.

    BalasPadam
  21. Semuanya hebat2 belaka. Yg menang dan tewas, mereka tetap terhebat...

    BalasPadam
  22. As salam Bunda.

    Tak tengok pon sbb kat umah nan hado astronya...hehehe...

    Fiza follow sini tau ☺☺

    BalasPadam
    Balasan
    1. Boleh je tengok kat youtube...

      Padam
  23. Malam final penentu segala...kita nantikan. Mungkin ada kejutan!

    BalasPadam
  24. assalam bunda..selmat tahun baru....

    BalasPadam
  25. Mesti berdebar2 peserta tgu kptsan nti

    BalasPadam
  26. sllu terlepas rancangan ni huhu

    BalasPadam
  27. Harap-harap tak lupa khamis ni..

    BalasPadam
  28. assalammualaikum bunda..malam nikan finalnya..tidak kira siapa pun bakal menjadi juara..yang utama adalah laksanakan tugas sebaiknya untuk menyebarkan dan meluaskan syiar Islam..

    BalasPadam
  29. assalamualaikum.. bunda.. singgah bls kunjungan... hmm sape yer agaknya yg jadi juara mlm ni.. hrp2 di masa dtg akan ada lagi program mcm ni...

    BalasPadam
  30. assalamualaikum bunda.. deqla singgah sini bls kunjungan.. hmm sapelah agaknya yer jadi juara mlm ni..? hrp2 program mcm ni terus dikekalkan..

    BalasPadam
  31. errr... terkomen 2x plak..sbb ingtkan tadi x lps.. alaahaiii tenet tenet.. huhuhu

    BalasPadam
  32. Salam wah bestnya. Merata-rata org komen Pencerus Ummah. Satu fenomena yang bagus.

    BalasPadam
  33. salam bunda...
    finalis2 ni semua mantap2.. sape agaknye yg memikat hati juri & penonton? :)

    BalasPadam