Khamis, 17 April 2014

Pesta Buku Antarabangsa Kuala Lumpur 2014..


Bismillahirrahmanirrahim,

As Salam...

Pesta Buku Antarabangsa Kuala Lumpur 2014 kali ke 33 akan di adakan pada 24hb April - 4hb Mei 2014, bertempat di Pusat Dagangan Dunia Putra (PWTC), Kuala Lumpur  Malaysia. PBAKL 2014 kali ini bermula pada hari Khamis.  PBAKL kali ini juga berlangsung selama 11 hari.

Seperti kebiasaan setiap tahun, ARENA BUKU PTS akan berada di Dewan Tun Hussein Onn, PWTC.  Pelbagai tawaran diskaun hebat, buku-buku terbaru dan kombo buku terpilih akan di sediakan khusus untuk para pembaca kesayangan PTS.

Dari masa kesemasa, PTS akan mengemas kini maklumat terbaharu mengenai PBAKL, 2014. Dapatkan update terkini di laman Facebook rasmi PTS : http://www.facebook.com.bukupts  Sila datang beramai-ramai ke ARENA BUKU PTS. 

***Ingat buku, ingat PTS, "Buku untuk semua"



SUMBER


40 ulasan:

  1. Anak-anak kakak ni semua penggemar buku keluaran PTS tau KN
    Sebab itu bila hujung tahun nanti PTS akan bagi kalendar dan diari.
    Tapi sayangnya jauh pulak di sana. Kalau dekat nak juga kakak pergi.

    BalasPadam
  2. bestnya ada diskaun tapi saya jauh..uhu :)

    BalasPadam
  3. Pernah baca statistik yang menyebut orang Malaysia adalah antara manusia yang paling malas baca buku. Maksud statistik itu ialah pembacaan buku-buku ilmu. Tapi kalau baca buku berkaitan hiburan seperti novel, memang orang Malaysia terutama Melayu antara yang paling sukakannya. Seperti juga cabang hiburan lain sepeti musik dan drama, orang Melayu memang sukakannya....

    BalasPadam
    Balasan
    1. Dulu saya tak baca novel melayu, saya anggap kurang ilmunya. Tapi saya silap. Novel melayu sekarang penuh dengan pengajaran,ilmu dan bimbingan. Kita hanya perlu bijak memilih. Resepi masakan dan teknik didik anak pun ada dalam novel melayu. So berbaloi dengan hiburan sampingan yang saya dapat.

      Padam
  4. iols nak bc buku2 ni xdelah kut
    harap ke anak2 je lah
    tp lau ada buku kanak2
    sure anak2 seronok nk pergi

    BalasPadam
  5. Pesta buku memang best..selalu pergi. tapi kadang-kadang apa yang di beri diskaun tu kebanyakkan memang buku-buku yang tak menarik..diorang saja nak habiskan stok. Hope harga buku di Malaysia ni boleh dikurangkan lagi.

    New Entry "Percutian Ke Perth, Western Australia - Day 1 (Perth International Terminal)"

    BalasPadam
  6. Salam ziarah bunda. Saya akan ke sana nanti. Mencari bahan-bahan bacaan baharu.

    BalasPadam
  7. Kena sedia duit byk klu ke sana nanti ...

    BalasPadam
  8. Zaman bujang dlu mmg pantang dengar pesta buku mesti nak p..tp skrg dh payah nak ke mana-mana..huhu

    BalasPadam
  9. Assalamualaikum bunda, wahh bestnya. lama tak borong kat pesta buku. hehe singgah menabung digi sini~~~

    BalasPadam
  10. Memang taka kan miss punya setiap tahun..Tapi diskaun dia sikit..kalau 75% kan bagus..he..he

    BalasPadam
  11. Salam Bunda,,
    bestnya..huhu..cma tak pernah lagi pegi ke pesta buku mcm ni..

    thanks sharing

    BalasPadam
  12. dah beberapa kali pegi, mmg best dan rasa nak beli semuaa.
    tapi sejak thn lepas tak pegi, mcm dah penat bersesak.

    BalasPadam
  13. tq bunda..selalu juga ke sana

    BalasPadam
  14. Bestnya pesta buku, ank2 mesti suka..ermm

    BalasPadam
  15. SAYA AKAN DIBERIKAN RM1K UNTUK MEMBELI BUKU DI PESTA BUKU.. SURATNYA BARU DAPAT TADI. SAYA TAK SEMPAT NAK BACA, TAPI STAFF SAYA ADA WHATSAPPPADA SAYA.. TAK PASTI PESTA BUKU DI MANA.. MUNGKIN DI SINI YANG BUNDA NYATAKAN..

    BalasPadam
  16. terima kasih bunda atas maklumat :)

    BalasPadam
  17. tak pasti aiza dapat pergi ke sana atau tidak. terima kasih di atas info ini bunda.. :D

    BalasPadam
  18. Sama ada dapat pergi ke tidak, tak pasti lagilah Bunda tapi terima kasih kerana mengwarwarkannya di sini. Kena ingat tarikh ni,manalah tahu free masa tu.

    BalasPadam
  19. jarang berpeluang p pesta buku..teringin juga

    BalasPadam
  20. Wah menarik ni utk aktiviti sekeluarga.. t kasih sharing info Bunda.. :)

    BalasPadam
  21. bestnyaaa.. kalau dekat dah pegi.. :)

    BalasPadam
  22. menariknya..tp sayang memang xde peluang nak pegi.. =)

    BalasPadam
  23. bestnya, tapi sayang bunda.. jauh sangat... :(

    BalasPadam
  24. bestnya Bunda..kalau dekat ank2 mesti seronok nk pegi..

    BalasPadam
  25. salam singgah ptg membaca bila ada masa free2 ckit..

    BalasPadam
  26. Teringin nak bawak anak2 pergi tapi bila kenangkan kerenah depa bila letih terus kansel. Dulu zaman sekolah pernah terpilih oleh Jabatan Pendidikan Perlis untuk pi Pesta Buku kat PWTC, buku pertama yang dibeli adalah buku mewarna setebal hamir 3 inci.

    BalasPadam
  27. kalau dekat, boleh pergi..

    BalasPadam
  28. Tgh hot pesta buku ni kan bunda..pagi tadi keluar promo wawancara kt MHI rasanya

    BalasPadam
  29. waa.. ada pesta buku.. tapi kalau saya, takutnnti beli saja, tapi x baca. hehe
    menabung sini.. :)

    BalasPadam
  30. 1 hb baru nk p. Xsabarnyank pegi

    BalasPadam
  31. minta maaf bunda dah lama tak singgah sini
    saya tak berkesemptan ke pesta buku kali ni =)

    BalasPadam