Jumaat, 11 Julai 2014

Doa Untuk GAZA...Palestin....

ehsan google



Bismillahirrahmanirrahim,

As Salam...


Sedang kita nyenyak tidur di buai mimpi indah, sedang kita enak menghadapi juadah berbuka dan bersahur yang berbagai dan sedang asyik kita bersorak menonton 'piala dunia' di negara kita yang aman dan melimpah ruah dengan makana ini.. sedarkah kita ada insan-insan kerdil dan malang di 'Tanah Palestin' sana yang sedang kelaparan, ketakutan, bertempiaran dan 'mati' dek kuasa besar yang 'kejam?!'

Tidak mahu rasanya sama sekali terlintas di hati ini walau sedikit pun untuk membayangkan sekiranya hal yang sama terjadi di negara kita, kepada anak-anak kita sekarang ini...Na'uzubillah !..

 Tidak sanggup rasanya melihat dan mendengar berita di kaca tv dan media cetak hari-hari apa yang sedang bergolak sekarang antara 'Palestin - Israel.'  Anak-anak kecil yang masih murni dan tidak berdosa bergelimpangan mati di bunuh dengan kejam diserata tempat. Kediaman dan penempatan yang musnah dan bermacam lagi kezaliman yang mereka hadapi dek kuasa besar yang tidak berperi kemanusian itu.

Pada hakikatnya itulah yang sedang berlaku dan sedang di deritai oleh rakyat Palestin. Berat mata memandang, berat lagi bahu yang memikul... Allahu Akbar!


ehsan google



~ Israel telah mengishtihar perang ke 3 keatas GAZA dan menamakan ia sebagai ' Operasi Batu Konkrit'.  Israel telah mengepung sempadan GAZA  melalui darat dan udara. Mereka melancarkan serang bertali arus ke arah keluarga pejuang Hamas.

~ Roket-roket Al Qassam tidak akan membiarkan lagi darah rakyat Palestin walau di mana mereka berada di tumpahkan oleh pengganas Yahudi dengan mudah.  Roket Al Qassam kali ini juga sebagai tanda menuntut bela atas pembunuhan kanak-kanak Palestin di Tebing Barat, Hussin Abu Khdeir.

~ Abraham, stesyen radio ketenteraan Yahudi melaporkan 65 roket Al Qassam telah jatuh di Israel dalam tempoh kira-kira 30 minit terakhir tadi sahaja.

~ Iron Dome Israel hanya dapat menghalang kira-kira 25% sahaja roket Hamas. Bakinya berjaya menembusi Israel.

~ Gambar yang berjaya di rakam menunjukkan roket Al Qassam di lepaskan ke arah 'bumi yang di jajah'

~ Kerosakan yang melanda sebuah gudang menyimpan bahan bakar Israel di Negev akibat serangan roket Al Qassam.

~ Pemuda-pemuda seluruh Palestin telah bangkit melawan, walaupun hanya bersenjatakan mercun dan batu bata.

~ Al Qassam berjaya menghentikan/memusnahkan salah satu sistem anti roket Iron Dome Israel.

#GazaUnderAttack
[07:26, 08/07/2014]


*** Sumber : Aman Palestin HQ 
   
     
  #doauntukgaza

~~ Berikan masa anda 1 minit untuk aminkan doa ini untuk Mesir, Syria, Palestin, Iraq, Afganistan dan negara-negara islam...


Ya Allah! Ya Qahhar! Ya Jabbar! Ya Muntaqim, Ya Dzal Jalali wal ikram! Ya Allah! Ya Allah! Ya Allah! bantulah saudara-saudara kami di Gaza dan Ikhwanul Muslimin di Mesir dan di semua tempat. Ya Allah! bantulah mereka dan janganlah Engkau membantu musuh melawan mereka.

Ya Allah! bantulah mereka dan janganlah Engkau menolong musuh melawan mereka. Ya Allah! berilah mereka kepakaran membuat senjata untuk menghadapi musuh-musuh Mu. Ya Allah! tepatkanlah tembakkan senjata mereka dan kukuhkanlah kaki-kaki mereka serta berilah taufiq Mu pada setiap langkah mereka.

Ya Allah! satukanlah barisan mereka dan kumpulkanlah segala upaya mereka. Ya Allah! jadikanlah jihad mereka di jalan Mu dan janganlah haramkan pahala jihad mereka atas kami. Ya Allah! tolonglah kaum Muslimin yang terzalimi  di Mesir, Palestin, Syria dan semua tempat.

Ya Allah! tolonglah Ikwanul Muslimin dan perbaikkilah hubungan mereka. Ya Allah! binasakan lah Para Munafiqin yang bersekongkol dengan Zionis Israel + Syiah dan Mustakbirin  Amerika, goncangkanlah dan hancurkanlah mereka.

Ya Allah! cerai beraikan lah barisan mereka dan luluh lantakkan kalimat mereka. Ya Allah! janganlah Engkau memberikan kedudukkan yang baik bagi mereka di muka bumi ini. Ya Allah! lemparkan lah rasa takut  dalam hati-hati mereka.

Ya Allah! hitunglah jumlah mereka, bunuhlah mereka dan jangan sisakan seorang pun dari mereka . Ya Allah!  kasihanilah saudara-saudara kami. Ya Allah! Perkenankanlah  Permintaan Kami, Aamiin, Aamiin, Aamiin Allahumma Aamiin...



  #prayforGAZA

33 ulasan:

  1. Amin amin amin ya Allah selamatkan Palestin.

    BalasPadam
  2. Amin Amin Ya Rabbal Alamin, sama2lah kita berdoa buat mereka... tak sanggup bila mengenangkan dan memikirkan...

    BalasPadam
  3. Terharu membaca kisah rakyat Palestine yang tak berdosa ini. Memang laknat sungguh rejim Israel ni. Tak kira masa, tak kira siapa azamnya mahu menghancurkan bumi Palestine. Moga Allah tunjukkan jalan dan lindungilah rakyat Palestine yang tidak berdaya ini. Aamiin.

    BalasPadam
  4. kesengsaraan rakyat pelastin tidak pernah surut, satu persatu musibah dicetuskan onar Israel yg terbukti berkurun lama sbg bangsa yg zalim moga Allah melaknati kezaliman mrk n memelihara rakyat n bumi pelastin drpd kemusnahan berterusan...hanya bergantung kpd Allahh yg esa...

    BalasPadam
  5. Amin..Amin..Amin Ya Rabbal-Alamin...Moga Allah melindungi mereka...

    BalasPadam
  6. Moga mereka dilindungiNYA..

    BalasPadam
  7. Semoga rakyat Palastin dilindungi oleh Allah. Amin.

    BalasPadam
  8. Amin, amin..Ya Rabbal Alamin..

    BalasPadam
  9. Amin Ya Rabbal Alamin...semoga mereka dilindungi.

    Bila tengok tv kak zai rasa nak nangis.

    BalasPadam
  10. Sebaik habis baca doa kalau tak menitik airmata tak tahulah nak kata KN
    Moga Allah beri perlindungan buat mereka yg teraniaya tak kita di bumi Plastine, Syria, Myanmar dan di mana saja umat Islam yg kini terseksa..

    BalasPadam
  11. Kasihan tengok umat Islam disana. Sama-sama berdoa untuk umat Islam di Plastine

    BalasPadam
  12. Kejam sungguh mereka kepada orang Islam. Kita orang Islam kena bersatu. Sama-sama berdoa untuk kebaikan penduduk Plastine.

    BalasPadam
  13. aaamiin ... semoga allah melindungi mereka .

    BalasPadam
  14. Ameen... semoga mereka di anugerahkan syurga tanpa hisab...

    BalasPadam
  15. Aamiin aamiin.. semoga Allah sentiasa melindungi & memudahkn jln kejayaan buat Palestin... aamiin ya Rabbal alaamiin..

    BalasPadam
  16. Amin.. Semoga diberi kekuatan kepada mereka..

    Jemput Join "Segar bersama Fresh Care dan Safe Care Giveaway by EJulz "Segar bersama Fresh Care dan Safe Care Giveaway by EJulz"

    BalasPadam
  17. Sedih dan pilu mengenangkan nasib mereka, hanya mampu berdoayg terbaik dan semoga pergolakan ini segera selesai aminnn

    BalasPadam
  18. Assalamualaikum bunda.. sedih sangat dengan apa yang jadi... nak nak pula berlaku di bulan Ramadhan...

    BalasPadam
  19. iyalah bunda..tak tau nak kata apa kan..segalanya dlm kuasa Alllah...suga Allah mmgasihani mereka mereka ini

    BalasPadam
  20. sama sama kita doakan yer... sedih dan geram pun ada jugak ni.

    BalasPadam
  21. moga doa kita untuk Palestine dimaqbulkan Allah

    BalasPadam
  22. sedih bila tgok mangsa2..lebih2 lagi yang masih kecil..ALLAH...moga mereka dilindungi.. =(

    BalasPadam
  23. sama-sama kita membantu semampu mungkin

    BalasPadam
  24. aamiiin ya Allah..perkenankanlah doa ini

    BalasPadam
  25. aminnn...moga mereka tabah menghadapi hari mendatang

    BalasPadam
  26. SEMOGA ALLAH SELAMATKAN GAZA..

    BalasPadam
  27. moga mereka aman dan selamat...

    BalasPadam
  28. Ameen... semoga mereka2 yang gugur mendapat syurga tanpa hisab...

    BalasPadam
  29. Allahu.. Janji Allah itu pasti..akhirnya nanti Islam akan menang jua.. Selamatkan Gaza Ya Allah..

    BalasPadam
  30. sama sama kita doakan mereka bonda

    BalasPadam
  31. Ya Allah perkenankn doa kami ini buat saudara kami yg sedang berjuang demi agamaMu berikan mereka kekuatan mental dan fizikal utk menentang manusia yg kejam dan zalim..amin.

    BalasPadam