Isnin, 10 November 2014

Juara AF 2014 Milik Firman



Firman.. johan


Bismillahirrahmanirrahim, As Salam....

Rancangan realiti  Akademi Fantasia 2014 telah pun melabuhkan tirainya semalam di Auditorium Majlis Bandaraya Shah Alam (MBSA).. Di mana peserta dari Sabah,  Firman telah di nobatkan sebagai Juara AF 2014. Firman membawa pulang wang tunai RM50,000, sebuah kereta Toyota Vios 1.5 TRD Sportivo (AT), pakej percutian ke Osaka Jepun dan trofi.

Anak muda berusia 25 tahun ini yang sebelum ini merupakan seorang anak jalanan dan gelandangan yang sangat pendiam dan sangat merendah diri.

Firman berasal dari kampung dan dari keluarga yang kurang berkemampuan telah membuktikan keupayaan vokalnya yang serak-serak  basah itu untuk menuju kepuncak kejayaan sekali gus untuk mencapai niat untuk membawa kedua orang tuanya ke Mekah.

Kematangan dan keupayaan vokal Firman memang tak di nafikan lagi... kemenangannya memang dinantikan dan telah pun terbukti.  Syabas! Firman...
Tempat kedua pula dimenangi Aman, 21, yang mendapat hadiah wang tunai RM30,000, sebuah kereta Perodua Myvi 1.3 Auto Standard (XT), pakej percutian ke Osaka Jepun dan trofi manakala ketiga, Ewal, 22, membawa pulang RM20,000, pakej percutian ke Osaka Jepun dan trofi.
Sementara itu, Nuha, 21, menduduki tempat keempat menerima wang tunai RM15,000, pakej percutian ke Osaka Jepun dan trofi manakala Adel, 21, kelima mendapat wang tunai RM10,000, pakej percutian ke Osaka Jepun dan trofi. - UTUSAN ONLINE
- See more at: http://www.utusan.com.my/berita/nasional/firman-juara-af-2014-1.22729#sthash.ssdnXZ9m.dpuf

Aman.. naib johan


Naib juara pula di rangkul oleh Aman 21 tahun...membawa pulang  wang tunai RM30,000, sebuah kereta Perodua Myvi 1.3 Auto Standard (XT)., pakej percutian ke Osaka Jepun dan sebuah trofi.

Aman merupakan se orang anak muda yang sangat pemalu dan kerap di cabar tentang penampilan , lontaran vokal dan persembahannya dan yang paling terkesan setelah di cabar bahawa   "bidang nyanyian ini bukan bidang dia"...

Kini Aman telah membuktikan kepada umum bahawa dia juga mampu untuk ke Pentas akhir Akademi Fantasia 2014...demi untuk membela nasib kedua orang tua nya.  Syabas Aman...jadikan cabaran itu sebagai satu suntikan semangat untuk terus maju.....


Finalis AF 2014

Manakala Ewal 22 tahun mendapat tempat ke tiga dan membawa pulang RM20,000, pakej percutian ke Osaka Jepun dan trofi.  Nuha 21 tahun, mendapat tempat keempat membawa pulang RM15,000, pakej percutian ke Osaka Jepun dan trofi.

Tempat kelima pula jatuh kepada Adel 21 tahun, juga pelajar dari Sabah, merupakan pelajar yang di serap kembali di minggu kesembilan membawa pulang RM10,000, pakej percutian ke Osaka Jepun dan trofi.

Tahniah untuk kelima-lima finalis AF 2014...


*** #Akademi Fantasia  ...realitinya disini...



empat kedua pula dimenangi Aman, 21, yang mendapat hadiah wang tunai RM30,000, sebuah kereta Perodua Myvi 1.3 Auto Standard (XT), pakej percutian ke Osaka Jepun dan trofi manakala ketiga, Ewal, 22, membawa pulang RM20,000, pakej percutian ke Osaka Jepun dan trofi.
Sementara itu, Nuha, 21, menduduki tempat keempat menerima wang tunai RM15,000, pakej percutian ke Osaka Jepun dan trofi manakala Adel, 21, kelima mendapat wang tunai RM10,000, pakej percutian ke Osaka Jepun dan trofi. - UTUSAN ONLINE
- See more at: http://www.utusan.com.my/berita/nasional/firman-juara-af-2014-1.22729#sthash.ssdnXZ9m.dpuf


Tempat kedua pula dimenangi Aman, 21, yang mendapat hadiah wang tunai RM30,000, sebuah kereta Perodua Myvi 1.3 Auto Standard (XT), pakej percutian ke Osaka Jepun dan trofi manakala ketiga, Ewal, 22, membawa pulang RM20,000, pakej percutian ke Osaka Jepun dan trofi.
Sementara itu, Nuha, 21, menduduki tempat keempat menerima wang tunai RM15,000, pakej percutian ke Osaka Jepun dan trofi manakala Adel, 21, kelima mendapat wang tunai RM10,000, pakej percutian ke Osaka Jepun dan trofi. - UTUSAN ONLINE
- See more at: http://www.utusan.com.my/berita/nasional/firman-juara-af-2014-1.22729#sthash.ssdnXZ9m.dpuf
empat kedua pula dimenangi Aman, 21, yang mendapat hadiah wang tunai RM30,000, sebuah kereta Perodua Myvi 1.3 Auto Standard (XT), pakej percutian ke Osaka Jepun dan trofi manakala ketiga, Ewal, 22, membawa pulang RM20,000, pakej percutian ke Osaka Jepun dan trofi.
Sementara itu, Nuha, 21, menduduki tempat keempat menerima wang tunai RM15,000, pakej percutian ke Osaka Jepun dan trofi manakala Adel, 21, kelima mendapat wang tunai RM10,000, pakej percutian ke Osaka Jepun dan trofi. - UTUSAN ONLINE
- See more at: http://www.utusan.com.my/berita/nasional/firman-juara-af-2014-1.22729#sthash.ssdnXZ9m.dpuf

41 ulasan:

  1. Xpernah tgk af yg sekrg bunda..kalau zmn zahid n stacy dulu2 adalah...

    BalasPadam
  2. tahniah tapi saya tak dapat tengok AF ni :)

    BalasPadam
  3. Semalam tgk nyanyian firman, mmg mantap, dan julia tahu dia adalah juara, lepas pada firman nyanyi julia tak tgk dah finalis lain, terus tidur, pagi ni baca blog bunda julia rasa dialah sang juara...yeyyy

    BalasPadam
  4. tahniah srmuanya.. semoga pengakhiran hidup yg baik saja.

    BalasPadam
  5. hihi, mama tak tengok jugak Bunda...

    Mama Niza

    BalasPadam
  6. Raound ke dua saya dah terlelap.. sempat juga tengok Firman.1st round...

    BalasPadam
  7. tahniah kpd pemenang2...xsempat tengok..terlupa.

    BalasPadam
  8. saya tengok masa part dia umumkan juara je =)

    BalasPadam
  9. owhhh AF da abes ke... penangan xde 'kuali' lebih d rumah, mmg x tau ;)

    BalasPadam
  10. sy puas hati firman menang...tapi sian ewal no.3 plak bukan rezeki dia kan...

    BalasPadam
  11. Tahniah buat semua..
    Semua berpeluang ke Jepun.. ;)

    BalasPadam
  12. Firman oklah jugak.. Tapi kenapa Aman tempat kedua?

    BalasPadam
  13. tahniah finalis AF..mummy tak sempat tgk sbb anak2 kalut nak tgk cartoon...rekod tak best...

    BalasPadam
  14. Rumah kakak memang tak langgan - jadi AF ni memang tak pernah tengok
    Ketinggalan selalu kakak bila org cerita hihi...

    BalasPadam
  15. Saya tak pernah tengok AF ni KN... dari yang pertama sampai sekarang... jarang menonton TV. Lagipun saya tak melanggan Astro

    BalasPadam
  16. tahniah Firman... tapi saya tak mengikuti AF... final pun tak tengok... huhuhu

    BalasPadam
  17. x dapat tengok AF.. rumah Zura x de astro.
    tapi tahu gak lah keputusan nye.. sbb ramai yg update kt FB.. heheheh

    BalasPadam
  18. Kak zai jarang tengok kebetulan semalam masa hantar anak ke Melaka duduk kat kedai makan dapatlah tengok masa Firman nyanyi.

    Tahniah buat semua.

    BalasPadam
  19. tahniah kepada semua yer...^_^

    BalasPadam
  20. Syabas niat murni nak bawa orang tua ke Mekah tercapai.
    Bestnya dapat pakej perlancongan ke Osaka. Nak pergi juga.

    BalasPadam
  21. waaa.. bestnye hadiah dorang kann.. tula rezeki Allah nk bagi... kelmarin jalan kaki.... sape nak tau esok leyh naek vios kan... yang penting usaha... =D

    BalasPadam
  22. Tahniah buat Firman & juga kpd lain2 yg berjaya!!

    BalasPadam
  23. Asalam Bunda..tahnia pada 5 finalis tu kan rezeki diorang lah AF 2014

    BalasPadam
  24. Kita suka Ewal..tapi kalah..he..he

    BalasPadam
  25. salam singgah..tak ikut AF juga..tp final tgk sbb husband ajak teman dia hihi. Firman nyanyi memang best tapi.

    BalasPadam
  26. el mmg x tgk AF pun
    tp sbb nk dgr katanya suara firman tu best
    tgk dlm utube..mmg confirm suara best hehe
    mmg layak kut jd juara :)
    AF skrg ni mcm budak2..tu malas nak tgk hehe

    BalasPadam
  27. lieya kdg2 layan, kdg2 tak layan bunda...

    seronok tgk hadiah tu...dpt gi jepun tuuu...best2...

    BalasPadam
  28. salam perkenalan...lynn x tengok pun bunda...ketinggalan sket part AF nie...anyway tahniah firman...

    BalasPadam
  29. tak pernah tengok langsung AF musim nie..tup tup dah final..congrats to all finalis AF2014 :)

    BalasPadam
  30. OKje mmg suka Firman menang ni KN....suka suara dia

    BalasPadam
  31. ingatkan tempat kedua ewal atau nuha..tersasar jangkaan kami rupanya.. ;p

    BalasPadam
  32. ada juga tgk mlm tu.tp x sempat hbs.
    tidor kan ank skali umi dia pon terlena juga.hihi

    tahniah buat kesemuanya.
    menang atau kalah ttap dapat uang kan :)
    untung le penyanyi zaman skarg

    BalasPadam
  33. untung dorg skang dapat hadiah beribu2 ringgit

    BalasPadam
  34. xingt bila last tgok AF..huhu

    BalasPadam
  35. Lama dah pencen tengok AF ni, Bunda. Sejak Aznil takda, dah kurang umpphh... Peserta pun tak berapa power rasanya. Kali ni memang saya tak tengoklah. Tapi tahu juga bila orang sebut-sebut nama si Firman ni.

    BalasPadam