Rabu, 26 November 2014

WW # Asthma....




*** cuti......  rehat dulu.. :(




80 ulasan:

  1. olo-olo... Bunda ke yang kena asma ni? jaga diri ya.. banyakkan berehat

    BalasPadam
    Balasan
    1. Bunda sayang.....doc suh ambil darah..nak cek darah....batok tak sembuh2...semput...sesak nafas....malam x boleh tido / x ckup tido.....huhuhu...:((

      Padam
  2. Berehatlah KN.
    Kakak doakan moga ada kesembuhan diberikan dari ujian ini.

    BalasPadam
  3. rehat ye..
    semoga cpt baik...
    semua anak2 penghidap asthma..mcm doc nor kt rumah..

    BalasPadam
  4. salam..
    Bunda ke yg mengidap asma..??

    BalasPadam
  5. semoga cepat ya sembuh ya, rehat yang cukup dan makan obat dgn teratur, siapa sakit ya bunda...

    BalasPadam
  6. Seksanya bila terkena asma ni. semoga cepat sembuh ye bunda.

    BalasPadam
  7. Bunda,

    Badan pun ada haknya. Bila sakit perlukan rehat. Suatu tindakan yang wajar dan tepat. Semuga cepat sembuh...

    BalasPadam
  8. Paham sangat kesukaran hidup sebagai pengidap asma sebab masa budak2 dulu saya pun pernah kena asma, nasib baik bila besar ia hilang. Dua dari enam anak saya juga masa kecik penghidap asma, tapi sekarang dah tak ada lagi.
    Semoga Bunda berehat hingga sihat, jauhi kawsan berabuk dan elakkan makan minum yang tak sesuai dengan penyakit asma..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Lepas jumpa doktor selasa haritu ...malamnya bunda balik kampung dengan anak lelaki..

      Ziarah bapak...bapak baru operate mata....sian bapak...:(

      Padam
  9. As Salam bunda;
    moga cepat lega..dan kembali bertenaga dan ceria semula...

    BalasPadam
  10. semoga bunda cepat baik k...boleh mencegah ni bunda..in sya Allah

    BalasPadam
  11. Asalam bunda..bersabar lah ya bila hadapi ujian. Kalau Etuza asal selesma stok produk elken sentiasa ada alhamdulillah cepat reda..

    BalasPadam
  12. Salam semoga cepat sembuh. Kak tidak tahu samada KN ada sesak nafas atau tidak. Tapi saja nak kongsi petua. Ni saya buatkan untuk anak dara saya yang suka sesak nafas.
    1. ambil 2 batang serai
    2. rebus dengan dua gelas air.
    3. masukkan satu camca makan gula merah.
    4. rebus sampai tinggal secawan air. Minua waktu sejuk. Bismilah & salawat Nabi 3x. Niat dalam hati mahu sembuh.
    5. IsyaAllah berkurangan. Amalkan selalu atau 3 x seminggu.

    BalasPadam
    Balasan
    1. InsyaAllah akan buat nanti...t.kasih Mala...:)

      Padam
  13. bonda rehat okey, jgn tak dok diam lak.. heee~ cepat sembuh bunda..

    BalasPadam
  14. Semoga cepat pulih ye Bunda... anak sulung saya pun ada asthma. Dulu slalu mlm2 berkejar ke hospital ambil nap... alhamdulillah, skrng dah lama tak berlaku cuma inhaler tu mmg kena sentiasa ada...

    BalasPadam
  15. Semoga bunda sentiasa sihat sejahtera hendaknya. Jaga kesihatan ye

    BalasPadam
  16. salam bunda ..
    moga asthma bunda dapat dikurangkan ..
    anak bongsu aby pun asthma juga ..
    bila2 klu guna inhaler biru tu tk berkesan ..
    hantar ke hspital jer ..
    tertarik dgn petua Normala Saad tu ..
    blh sy cuba sama

    BalasPadam
  17. KAK DOAKAN BUNDA SEGERA PULIH...BANYAKKAN RIHAT MKN UBAT...

    BalasPadam
  18. Take care Bunda..semoga semuanya dipermudahkan..

    BalasPadam
  19. alahai bunda
    moga cepat sembuh ye
    perlu banyak berehat tu

    BalasPadam
  20. Take care Bunda.. speedy recovery

    BalasPadam
  21. jaga kesihatan bebaik yer... cuti blogging ke atau cuti sakit ni?

    BalasPadam
  22. semoga bunda cepat sembuh ok rehat secukupnya

    BalasPadam
  23. Harap bunda dah pulih ya...welcome back the well-rested bunda :)

    BalasPadam
  24. Rehatlah bunda..take care :)

    BalasPadam
  25. BUNDA! semoga cepat sembuh dan byk berehat ya

    BalasPadam
  26. moga bunda sihat sejahtera
    aminn
    take care yea

    BalasPadam
  27. semoga cepat sembuh..dan have a safe journey..

    BalasPadam
  28. http://madey09.blogspot.com/2014/11/segmen-bloglist-disember-djh-2014.html kilik segmen Etuza ya..
    Singgah sini apa khabar ?

    BalasPadam
  29. jaga diri bunda...semoga cepat sembuh...huhuhu

    BalasPadam
  30. semuga bunda cpt sembuh ye..

    BalasPadam
  31. semoga cepat sihat bunda..rindu celoteh bunda..semoga ALLAH permudahkan segala urusan bunda..

    BalasPadam
  32. semoga cepat sembuh ya Bunda..banyakkan berehat ya..

    BalasPadam
  33. semoga cepat sembuh yer bunda...^_^

    BalasPadam
  34. Jaga Diri Bunda..
    Moga cepat sembuh yer.. Amin~

    BalasPadam
  35. as'salam bunda..
    sape yg asma tu?bunda ke?
    bnykkan rehat ye..moga cpt smbuh

    BalasPadam
  36. syafakillah bunda.. semoga cepat sembuh bunda :)

    BalasPadam
  37. semuga Bunda cepat sembuh ye..sekarang ni cuaca pun sejuk..selalu ujan..nekcik pun lama kena asthma ni tapi alhamdulilah ...laa ni dah takde ..syukur..cuma lebih pada alegi

    BalasPadam
  38. Terima kasih semua yang perihatin dan mendoakan bunda ye...
    Nanti sikit hari lagi bunda start blogging n bw kawan2 semua diatas yer..

    Sekarang bunda banyak berdiet dengan makanan sehat2 juga jalan2 dan ziarah sedara mara...sementara anak2 cuti...

    Terima kasih semua...terharu bunda...

    BalasPadam
  39. Moga bunda cepat sembuh, aamiin..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Oh ya, Bunda kena elakkan tempat2 yang sesak & berdebu, moga hari ini kesihatan Bunda baik, aamiin..

      http://mimialya1.blogspot.com

      Padam
  40. semoga cepat sembuh insya allah

    BalasPadam
  41. Salam hujung minggu BUNDA..

    Take care ..Semoga cepat sembuh ya...

    BalasPadam
  42. Semoga diberi kesihatan yang baik Bunda :)

    BalasPadam
  43. Salam Bunda,

    Moga hari minggu ini Bunda sudah pulih daripada asma! Kalau belum, banyak-banyakan berehat agar cepat pulih. Mak Aji doakan kesihatan Bunda!

    BalasPadam
    Balasan
    1. Memang sekarang ni nak balas tido banyak2...nak jalan2 cuti2...rehatkan minda...
      Blog no. 2...

      Padam
  44. berehatlah secukupnya sehingga keadaan bunda benar2 mengizinkan untuk aktif semula ... semoga Allah permudahkan urusannya ... aaamin .

    BalasPadam
    Balasan
    1. Betul tu...anak2 tengah cuti...ikut berjalan...rehatkan minda...
      Jumpa sedara mara...ramai yang kenduri kawenkan anak...

      Padam
  45. Syukur KN dah sihat....
    Kalau dah dapat bw tu maksudnya dah sihat jugaklah kan KN.....

    BalasPadam
    Balasan
    1. Bolehlah...curi2 masa sambil berjalan2...ramai sedara mara yang kawenkan anak...

      Tapi batuk tak berapa sembuh lagi...masih penat...

      Padam
  46. Semoga cepat sembuh ye Bunda

    BalasPadam
  47. Salam. Hee semoga bunda aka KN cepat sembuh.

    BalasPadam
  48. masa IM hantar akhmal ke wad emergency semalam pun IM tengok ramai yang sedang menyedut gas. terasa diri ini amat beruntung...

    BalasPadam
  49. Selamat berehat yer Bunda. Moga sihat spt sedia kala.

    BalasPadam
  50. Nice info sharing... emir suka jadi penat kalau dia batuk or demam.. skrg mmg dok pantang la xbg dia minum ais byk sgt.. simptom penat nie paeds ckp kena jaga sehingga 6thn..

    BalasPadam
  51. semoga bunda cepat sembuh seperti sedia kala.

    BalasPadam
  52. Take care bunda... perlu rehat yg cukup ni... saya doakan bunda sentiasa dalam keadaan sihat walafiat... amin

    BalasPadam
  53. Moga cepat sihat Bunda. Rehat bebanyak..

    BalasPadam
  54. bunda moga cepat sembuh :) .jaga diri jaga makan ye bunda..

    BalasPadam
  55. semoga cepat sembuh bunda dan kongsikan info yang baik buat kami semua

    BalasPadam