Jumaat, 3 Julai 2015

Salam Nuzul Al-Quran



Bismillahirrahmanirrahim, As Salam....


Rasulullah s.a.w. diantaranya, firman Allah s.w.t.

maksudnya

"Sesungguhnya kami menurunkan Al-Quran pada malam Lailatulqadar
dan apakah yang menyebabkan engkau mengerti apakah itu Lailatulqadar.
Lailatulqadar adalah lebih baik daripada 1000 bulan.
Pada malam itu, para Malaikat dan Jibrail turun dengan keizinan daripada Tuhan mereka
untuk setiap urusan.
Malam ini sejahtera hingga terbit fajar.".

(hadis riwayat Abu Hurairah r.a)


***Salam Nuzul Quran 4 Julai 2015 / 17 Ramadhan 1436...



17 ulasan:

  1. Salam Nuzul Quran buat akak juga. Semoga dapat khatam Quran dalam bulan yang mulia ini.

    BalasPadam
  2. esok kan...tapi sekolah KAFA anak saya dah siap bagi cuti hari nie. hahaha, semuanya nak di sambut. malahan siap awal sehari sebab nuzul qur'an jatuh hari sabtu yang memang berkebetulan sudah cuti pun

    BalasPadam
    Balasan
    1. Cikgu pun nak bercuti jugak esok tu...

      Padam
  3. Salam Nuzul Al-Quran buat Bunda juga..

    BalasPadam
  4. SALAM NUZUL QURAN..MERAIKAN AYAT SUCI YG DITURUNKAN ALLAH DARI LANGIT...

    BalasPadam
  5. Salam nuzul Quran dan selamat menbaca Al-Quran..

    BalasPadam
  6. Salam Nuzul Quran buat bunda juga.

    BalasPadam
  7. semoga kita dapat berjumpa dengan malam lailatuqatar yer kak..terima kasih atas peringatan

    BalasPadam
  8. ....teringat kecil2 dulu orang tua cerita pada malam lailatul qadar semua pokok2 akan membongkok..punyalah duk keluar tengok tapi tak ada apa pun..cerita dulu2 kan.. selamat beribadat dan semoga mendapat keberkatan dan bertemu lailatul qadar. Insya Allah.

    BalasPadam
  9. salam Nuzul Quran Bunda,
    selamat berpuasa juga ye =)

    BalasPadam
  10. Semoga kita semua beroleh pahala kebaikan yg bnyk di akhir2 Ramadan ini... aamiin ya Rabbal alaamiin.. :)

    BalasPadam
  11. nurul quran... tanda ramadan sudah hampir separuh berlalu

    BalasPadam