Jumaat, 22 April 2016

Berwudhu Sebelum Tidur



"Barang siapa yang tidur dalam keadaan suci, maka malaikat akan bersamanya di dalam pakaian nya. Dia tidak akan bangun hingga malaikat berdoa 'Ya Allah, ampunilah hamba Mu si fulan kerana tidur dalam keadaan suci." {HR.Ibn Hibban 3/329}


***info dari fb Datuk Kazim Elyas

26 ulasan:

  1. Banyak kelebihan berwuduk ni kan. Kena amalkan selalu. Terima kasih bunda.

    BalasPadam
  2. Salam jumaat..
    Singgah pagi...

    BalasPadam
  3. Amalan mudah. Semoga Allah bagi taufik kepada kita nak buat perkara ni selalu. Tak ramai orang buat.Kadang sebab mengantuk terlepas nak wuduk.

    BalasPadam
  4. Banyak kelebihnya. Nak kena amalkan selalu wuduk ni kan.

    BalasPadam
  5. Bunda terima kasih ingatkan julia...kdg2 lupa terus tidur hehe

    BalasPadam
  6. Pagi bonda
    salam singgah

    BalasPadam
  7. perkongsian yg baik di pagi jumaat yg mulia ni...salam jumaat bunda :)

    BalasPadam
  8. Salam Jumaat..syukran, jom jadikan tidur satu ibadah...

    BalasPadam
  9. assalam bunda..apa khabar lama acik tak kesini

    BalasPadam
  10. Salam Jumaat bunda terima kasih.

    BalasPadam
  11. Banyak kebaikannya. Kena diamalkan. Selalunya saya berwuduk sebab saya ni jenis selalu kena hempap bila tidur. Sejak jadi amalan, takdalah berlaku perkara macam tu lagi.

    BalasPadam
  12. INSYAALLAH BERWUDUK SEBELUM TIDUR MENYELESAKAN TIDUR...

    BalasPadam
  13. Salam singgah & salam jumaat, maaf lama x jenguk N x terkejar nak baca n3 yg lain, in sya allah, very gd sharing ni

    BalasPadam
  14. assalam Bunda..
    salam jumaat..apa khbr Bunda..maaf lama x bekunjung balas kesini

    BalasPadam
  15. Insyaallah,akan terus amal kan...terima kasih bunda peringatkan.

    BalasPadam
  16. Terima kasih atas perkongsian yang peringatan..
    Maaf Bunda, lama dh tak singgah sini

    BalasPadam
  17. Terima kasih atas perkongsian yang peringatan..
    Maaf Bunda, lama dh tak singgah sini

    BalasPadam
  18. Subhanallah, terima kasih atas perkongsian bunda...

    BalasPadam
  19. Mesti jadikan satu kewajiban...

    BalasPadam
  20. Salam ziarah Bunda...sori lama tak singgah. Apa khabar?

    BalasPadam
  21. Kalau dah biasa memang tak akan tinggal kan KN
    Kakak ni kadang uzur pun bila dah siap-siap gosok gigi pun terambil wudhu' juga.
    Tak sengaja tak apa - maklumlah dah tua.

    BalasPadam
  22. kadang kadang je amalkan ni KA. kekadang tu.. letih sangat sampai tak sempat

    BalasPadam
  23. In shaa Allah, akan diamalkan. T kasih atas peringatan Bunda. Semoga Allah sentiasa memberkati... aamiin.

    BalasPadam
  24. perkara baik mcm ni elok di jadikan amalan kan bunda...tapi tu laa lieya ni ade masalah angin.... selalu wudhu tak tahan lama..... heheheheehe....

    BalasPadam
  25. Tulah taunya kelebihan berwudhuk ni tp tak istiqomah.

    BalasPadam