Selasa, 5 April 2016

SiComel Bapak Sakit



Bismillahirrahmanirrahim, As Salam...

Pada minggu lepas bunda ada balik kampung.  Macam biasalah, jengok bapak. Sekali ni bapak tak berapa ceria, dia banyak bercerita tentang SiComel. Si Comel kucing kesayangan bapak tak sihat.

Si Comel dah kurus sebab tak mahu makan. Nasi lagi lah dia taknak makan, kalau bapak bagi ikan rebus jer baru dia nak makan sikit. Murung, monyok, termenung jer dan tak aktif seperti biasa. Adik bunda ada ajak bapak pergi klinik haiwan untuk cek kesihatan Mey, tapi bapak taknak...takut kena caj mahal.

Bunda kesian tengok bapak, dia pun jadi tak ceria sama, asek belai-belai jer Si Comel. Bunda ada sarankan bapak supaya cari pokok herba 'kucing galak' untuk ubatkan Si Comel....macam kisah nya kucing Kak Mala yang pernah di upkan dientri  INI

Tapi bapak tak kenal dan tak pernah dengar nama herba ini. Bunda sarankan bapak bertanya dengan perniaga pekan minggu tempat bapak selalu beli anak pokok tu. Bapak tanya dari mana bunda tahu pasal pokok ni, bunda cakap bunda ada baca kat internet. Bapak cakap nanti bapak cuba cari.


***Kita tunggulah cerita dan perkembangan seterusnya hal bapak dan SiComelnya nanti....




27 ulasan:

  1. Peneman bapak bunda tak sihat pulak ye..
    Sicomel dah kurus tengok tu..
    Kekadang kucing ni pandai cari daun yg utk dimakan tu kan Bunda..
    Saya tengok ada kucing gi cari daun2 tu utk dimakan..
    Semoga cepat pulih lah Si comel agar bapak bunda kembali ceria.

    BalasPadam
  2. Moga cepat sembuh si comel.. dan bapaknya kembali ceria seperti biasa..

    BalasPadam
  3. Mungkin sebab cuaca panas sangatlah KN
    Kucing anak kakak sampai duduk dlm sink tau.
    Kadang kakak tengok dia duduk bawah pokok bunga raya kakak yg rimbun. Main daun kering.
    Harap-harap comel dpt jumpa ubat yg serasi bagi bapak kembali ceria.

    BalasPadam
  4. ASSALAMUALAIKUM. SINGGAH PAGI ~ http://jmbelog.blogspot.my/

    BalasPadam
  5. Yalah bunda mungkin kerana cuaca ni si comel tu sakit.Kucing saya pun haritu sakit juga,ingatkan xde harapan tapi alhamdulillah baik sendiri.
    Harap comel akan sembuh dan bapak bunda ceria kembali.

    BalasPadam
  6. Tulah kalau kucing sakit kita sekali jadi tak ceria kan. Semoga kucing bapak bunda kembali sihat seperti biasa, active seperti biasa and bapak bunda kembali ceria. ☺♥

    BalasPadam
  7. semoga Comel sembuh semula dan Bapak ceria kembali..

    first time dengar herba 'kucing galak'..

    BalasPadam
  8. Assalamualaikum Bunda,
    kesiannya Si Comel tu,moga2 Comel segera sembuh...

    BalasPadam
  9. Semoga comel cepat sembuh. Rawatan klinik haiwan swasta memang mahal bunda tp ubatnya memang elok.

    BalasPadam
  10. Moga kucing bapak cepat sembuh dan bapak kembali ceria.

    BalasPadam
  11. Sian kat Chomel...dulu2 arwah tuk bagi minum air kelapa kalau kucing demam...

    BalasPadam
  12. Kesiannya Chomel.. harap2 cpt sembuh... Kembali ceria nnt bapak bila Chomel sembuh..

    BalasPadam
  13. Semoga comel cpt sembuh.. kesian kat comel dan kesian juga kat bapak Bunda jadi risau pula kat keadaan comel... mudah2an sembuh cepat... aamiin.

    BalasPadam
  14. Saya sarankan bawa si Comel ke klinik haiwan utk rawatan.
    Semoga cepat sembuh.

    BalasPadam
  15. Alahai kesiannya si comel bapak..bila comel tak sihat dengan bapak sekali ye bersedih kan

    BalasPadam
  16. kesian tak sihat si comel tu ye...
    bunda, rasanya kena bwk jugak ke klinik haiwan tu...
    ye lah, kita tak tahu apa sakit kucing ni kan...

    BalasPadam
  17. kesian comel moga cpt sembuh.

    BalasPadam
  18. kalau klinik kerajaan tak mahal pun..ingat dulu bos ita selalu bawak kucing2 dia sakit..bgi ubat..cucuk..shat balik...

    BalasPadam
  19. Semoga cpt baikk ye si comell
    Ramai org sakit la ni...pns n now hujan alhamdulillah

    BalasPadam
  20. rapatnya bapak bunda dengan kucing comel tu kan. semoga dia cepat sembuh ^_^

    BalasPadam
  21. alahaiii.. moga comel cepat sembuh.

    BalasPadam
  22. cepat sembuh ya cing, hehe! comelnya tu kucing bikin geli :D

    BalasPadam
  23. maybe jgk sbb cuaca pns bunda..kucing jd x bermaya..sama mcm kucing rmh lya..kna pstikan byk minum air.. sama mcm kt.. lya pon nk crii gk pokok galak kucing tu.. tp walaupon tgk pic, x berapa perasan je..kata org tumbuh meliar dlm semak samun je pokok tu...

    BalasPadam
  24. ala sedihnya...kawan pada bapak bunda ni..itu yg dia sedih...moga sicomel segera sembuh...

    BalasPadam
  25. Yelah KN .....kucing tulah peneman dia, manalah tak sedih bapak tu bila kucing tu sakit.

    BalasPadam