Rabu, 9 November 2016

WW / Sabar



***Yang Perit Yang Sakit Itulah Kemanisan Dihujungnya...


37 ulasan:

  1. betul tu sis, sabar ada manisnya nanti

    BalasPadam
  2. Kalau dah janji Allah sabar itu manis tak usah dipertikai lagi

    BalasPadam
  3. Selalunya kita Xsabar menantikan sesuatu.

    Kita Xboleh sabar sahaja mengharapkan sesuatu.
    Kena cepat bertindak mencari peluang dan ruang.

    BalasPadam
    Balasan
    1. tak sabar tak dapatlah kesimpulannya

      Padam
  4. sabar itu akan indah pada akhirnya.. kan Bunda?? :)

    BalasPadam
    Balasan
    1. Sabar itu ada banyak istilah nya.. hanya kepada sesiapa sahaja yang pernah mengalaminya yang akan memahami nya.

      Selagi kita tak mengalaminya kita tak akan mengerti...

      Subhanallah.

      Padam
  5. Salam jumaat bunda
    Sabar menguji keimanan seseorang
    Kdg berckp mudah melaksanakan itu yg perit
    Semoga kita semua tergolong dlm mereka yg bersabar kan bunda

    BalasPadam
  6. org yg sabar...pasti ganjaran akan menanti...tapi ada situasi di mana amat payah untuk kita menahan sabar...alhamdulillah pada sesiapa yang dapat mengharungi nya

    BalasPadam
  7. sabar dlm segala hal.. in shaa Allah

    BalasPadam
  8. Betul tu.. sabar ni adakala berat tapi pasti ada kemanisannya nanti... subhanallah

    BalasPadam
  9. Laaa..... mudahnya buat entry.

    BalasPadam
  10. Assalam anakanda Adam...cantik nama itu...pandai mak ayah beri...
    Mesti secantik budi bahasa nyer juga kan..Alhamdulillah...

    Apa pun terima kasih banyak kerana sudi singgak dan komen ke Teratak Buruk Bunda yang tak seberapa ni...

    BalasPadam
    Balasan
    1. Waalaikummussalam,
      Terlalu dalam maksudnya.
      Saya kehabisan kata-kata untuk menjawab.

      Padam
  11. kata2 ini menjadi penguat saya saat ini

    BalasPadam
    Balasan
    1. Terima kasih Anakanda Adam kerana sudi lagi kembali keTeratak Buruk Bunda ni...

      Teratak Buruk yang hampir lesu... dan tak SeMeriah Istana Kepunyaan Adam..

      Selesu owner nyer juga.. yang dah Kurang Idea dan Mampu untuk Aktif dan Semeriah dulu lagi...

      Atleast masih bernyawa2 ikan juga untuk Bunda terus bersama Anak2 dan Rakan2 Alam Maya yang Bunda Kasihi....

      Bunda dah lama bersama mereka..sejak 2012 lagi... Sayang sangat..

      Kepada Anakanda Adam Selamat Datang Bunda ucapkan....... :(

      Padam
    2. Semua manusia sama taraf di sisi NYA samada hartawan atau gelanggan. Yg membezakan kita ialah manusia itu sendiri. Allah tidak membeza kita semua dgn membuktikan di hari akhir kita di sini nanti, kita semua memakai pakaian yg se warna dan di tempatkan di ruang keluasan yg sama.

      Saya mohon diri bunda nora.

      Padam
  12. Sabar adalah lebih manis dari amarah kan bunda..
    Moga kita jadi insan yg penyabar.

    BalasPadam
  13. Betul KN....agaknya kemanisan itulah ganjaran bagi orang yg sabar kan KN....tp tulah bukan mudah nak bersabar. Adoiyai....

    BalasPadam
  14. Setuju.. sabar dan terus sabar sehingga jumpa kemanisan di pengakhirannya

    BalasPadam
  15. hi sis, saya datang follow sini :)

    BalasPadam
  16. setuju...Allah pun xtra sayang kat orang-orang yg sabar nih.. =)

    BalasPadam
  17. Assalamualaikum warahmatullah, semoga bunda sentiasa diberikan kesihatan yang baik...
    memang benar bagai dikata. Sabar memang menyakitkan umpama menggenggam bara api. tetapi itulah sebenarnya, ada kemanisan dan kenikmatan apabila kita berjaya bersabar.

    BalasPadam
  18. Salam Jumaaaat Bunda.
    dasn selamat sejahtera

    BalasPadam
    Balasan
    1. Salam Jumaat juga Anakanda Adam..

      Padam
    2. Saya tak ada fb.
      Sejak dulu.

      Padam
  19. Kenapa tak tulis lagi. Saya dah tiga entry selang 4 hari. Baru dua minit tadi publish lagi satu. Blogger mesti konsistent menulis.

    BalasPadam
    Balasan
    1. InsyaAllah anakanda...terima kasih..

      Padam
  20. Dalam kita bersabar, acap kali juga kita akan hilang sabar.
    Salam singgah teratak Bunda.

    BalasPadam
  21. sabar pasti akan berakhir bahagia,..salam kenal bunda

    BalasPadam
  22. Betul tu bunda
    Hanya bersabar bleh merawat apa jua mslh yg kita hadapi

    BalasPadam
  23. betul tu bunda...
    thn lepas dugaan btimpa2....sabar...sabar...sabar...Alhamdulillah sekarang dah kembali normal

    BalasPadam
  24. Sabar! Memang muda kita cakap 'banyak bersabar ye serah kepada Allah' tetapi mmg sukar untuk laksanakan SABAR itu org yg kuat pasti akan berjaya hadapinya..JM pun sama...susah betul nak sabar

    BalasPadam
  25. Betul tu. Sabar untuk something yg lebih baik :)

    BalasPadam