Rabu, 19 Disember 2012

Wordless Wednesday: Petai

                            


p/s: sumber dari rakan FB..

82 ulasan:

  1. Huiii!! besarnya petai. Sepapan nie dah boleh buat sambal tumis semangkuk:)

    BalasPadam
    Balasan
    1. KZ, bukan nye semangkok..mau dekat seperiok..

      Padam
  2. Besarnya petai ni bunda...tak sampai hati plak nak makan..

    BalasPadam
    Balasan
    1. ZEE, klu tak sampai hati nk makan..tengok jer ye..hehe

      Padam
  3. Balasan
    1. Ayu, petai BESAR punye..lain dari yg biasa..

      Padam
  4. Salam. Besarnya petaiiiiiiiiiiiii…

    BalasPadam
    Balasan
    1. Waalaikumusalam, INTAN, baka baik kot ni..

      Padam
  5. Balasan
    1. Yeess!, Liyana, terlebih baja kot ni..

      Padam
  6. besarnyaa mkn 1 pun dh ckup cmni..haha

    BalasPadam
  7. wah!masak sambal petai 1 kg boleh makan ni

    BalasPadam
    Balasan
    1. kalu masak2 skit2 ..3 x masak sambal ni pun bleh..

      Padam
  8. wah...
    best nyer..
    minta 1 ulas.. boleh makan 1 keluarga ":)

    BalasPadam
  9. Balasan
    1. Acik, bunda kecik je org nye, petai tu yg beso..hehe :)

      Padam
  10. tudiaaa..besaqq nye petai 2..puas makan ni..hehe :D

    BalasPadam
  11. SALAM KENAL KAK NORA...SUKA PETAI TAPI KALAU BESAR NI..TAK PERNAH JUMPA..SUBUR BETUL..KAGUM DGN CIPTAAN ALLAH

    BalasPadam
    Balasan
    1. w'salam Knor, menurut member fb.. petai ni didapati oleh orang asli dari Tapah Perak yg selalu kelua masuk hutan cari petai..

      Padam
  12. nad suka petai..leh knyg mkn petai sebesr ni..bau nyer lagilah gaknyer smpai keluar umh bau klo besr mcm ni..hahaahha

    BalasPadam
    Balasan
    1. Nad, ramai org suka mkn petai, bunda pun tp bunda tak suka mkn mentah..msk smbal mkn lah..

      Padam
  13. mak aih..bia betul?? besonya??hahaha

    BalasPadam
    Balasan
    1. Boni..terkejut ekh?..bunda pun mule2 cmtu ..ingatkan palsu..tp yg sebenarnye..

      Padam
  14. makaihhh besaunyaaaa petai!!! 0.0...

    BalasPadam
    Balasan
    1. sorang lagi terkojut!.. haha..:D

      Padam
  15. rasanye isinye keras kot..dh tuo sgt kot petai tu...mmg amazing tgk besar ty..1st time...

    BalasPadam
    Balasan
    1. tak tau lah Intan...mungkin kot..

      Padam
  16. Besar nya petai ni Kak..terkejut tgk..hehe:)
    sy tak makan petai, tp hubby suka...

    BalasPadam
    Balasan
    1. memang besar, akak pun br 1st time tengok..

      Padam
  17. Dah mcm jering dah...puas makan ni! He..he..

    BalasPadam
    Balasan
    1. betul tu, mah seperiok satu papan tu..

      Padam
  18. Tu diaaaa besaqnya petai....Biaq betoi ni..

    BalasPadam
  19. besarnya...oh ya Pure Marine Collagen tu sesuai utk org yg alergic seafood..sebab kakak sya minum xda apa2 kesan..sebab dia pun allergic seafood(udang ketam sotong)

    BalasPadam
  20. Tak pernah tengok petai besar cmtuh :D

    BalasPadam
  21. Balasan
    1. MR.. member fb bgtau petai ni org asli dapat kan kat hutan Tapah , Perak nun..

      Padam
  22. berbaloi makan..satu pun cukup..hahah

    BalasPadam
  23. masyaALLAH...subhanallah...besarnye

    BalasPadam
  24. Post sebijik petai tu nk wat ulam bapak besor

    BalasPadam
  25. terkejut sya!
    sepapan besar tu bape hri bru abis kot

    BalasPadam
    Balasan
    1. Miss, tengok larat mana blh makan..

      Padam
  26. omang ai bosar nyo potai tuh...!!

    BalasPadam
  27. http://norazis2908.blogspot.com/ dairi hati bunda no 3 tersenarai dalam penerima award dari laman Pesona.tahniah..try tengok ya dalam kategori blog pesona wanita..tq datang ke Shout box dan ruang komen..

    BalasPadam
    Balasan
    1. ooh! yeke cik gu ..t kasih atas penghargaan ini..

      Padam
  28. Balasan
    1. memang besar Fiza, beberape hari pya stok..

      Padam
  29. hamboiii, betul betul ke apa nih hihi

    BalasPadam
  30. salam kak nora..besar benor petai tu..tp saya tak makan petai..

    BalasPadam
    Balasan
    1. memang besar...akak tak makan yg mentah..buat sambal mkn lah..

      Padam
  31. wahhhhh gemuknyeee petaiiiiii ...

    BalasPadam
  32. Kalau macam ni, sepapan dah cukup buat kenduri.. hehe

    BalasPadam
  33. masyaAllah...besarnya petaiii..

    BalasPadam
  34. tudiaaaa....besauunyaaa... lega !

    BalasPadam
  35. kebesaran allah..penah nampak sekali je.dpan mata.kt perak.

    BalasPadam
  36. salam bunda...
    biar betul ni??????

    BalasPadam