Rabu, 16 Januari 2013

WW / Pahit Dan Manis

ehsan dari fb
p/s: pahit dan manis dalam kehidupan adalah lumrah..

106 ulasan:

  1. setuju. hidup ni ada pahit dan manis kan. kelat pun ada kdg2.hehe
    terima jea la dgn redha apa2 yg berlaku kan:)

    BalasPadam
  2. Chenta ada lagi ni .. mendayu2 nyer lagu kat sini ... segar telinga ni ...

    (^.^)

    BalasPadam
    Balasan
    1. lagu sarapan ROHANI..meme la segar telinga..

      Padam
  3. salam kenal balik bunda dari jiran

    BalasPadam
  4. salam bunda :) ..saye follow ye ..

    setuju dengan yang bunda tulis tu ..bukan pahit manis je, kekadang tu pahit, kelat, masam, masin ..semua bercampur baur ....

    BalasPadam
    Balasan
    1. itu lah rencah2 kehidupan namenyer...tksh follow yer Shaz..

      Padam
  5. betul tu BUnda..pahit manis kehidupan adalah lumrah..:)

    BalasPadam
  6. Bersakit-sakit dahulu, bersenang-senang kemudian..

    BalasPadam
  7. sabar itu pahit .. mmg pahit... tapi InsyaAllah org yg bersabar shj akan mengecapi kemanisan diakhir garisan.. wah... sastera gitu.. haha

    BalasPadam
    Balasan
    1. memang benar sangat tu HH..berbunga bahasa HH..terbaek..

      Padam
  8. betul tu.. bukan senang nak bersabar ni tapi insyaAllah yakin dengan ganjaran yg Allah bg kalau kita bersabar

    BalasPadam
    Balasan
    1. sabar juga kan separuh dari iman..

      Padam
  9. betul tu kak..dalam kehidupan ada gula..ada garamnya..

    BalasPadam
  10. Setuju. Banyak faedahnya bersabar!

    BalasPadam
  11. Salam Bunda..
    bersabar..
    orang kate: cakap , senang lah.
    tapi lebih manis kalau kite praktikkan.
    sabar kan indah...

    BalasPadam
    Balasan
    1. w'salam,bukan saja indah, tapi sabar juga separuh dari iman..

      Padam
  12. sabarkan separuh dari iman...:)

    BalasPadam
  13. hanya org yang betul2 sabar je dpt ase buah tu

    BalasPadam
  14. betul sgt tu kak nora. Sabar melambangkan pekerti...

    BalasPadam
  15. dari situlah hidup kita akan lebih bermakna kan kak nora...

    BalasPadam
  16. wak pon selalu kurang sabar jugakkk..,Uhuuu

    BalasPadam
  17. itulah warna warni kehidupan kita, dan untuk menghadapi liku2 kehidupan, hanya sabar yg menjadi tanda kesyukuran, salam buat Bonda

    BalasPadam
  18. memang patut bersabar..lebih2 lagi klu terkena dugaan hidup

    BalasPadam
  19. syariat itu pahit, kerana syurga itu manis...

    BalasPadam
  20. Redha dgn setiap apa yg berlaku..
    InsyaAllah, pahit atau manis,kita ttp akn tsenyum.. =)

    BalasPadam
  21. saya penyabar.

    tapi bukan all the time. :D

    BalasPadam
    Balasan
    1. manusia tak perfect,,tapi berusaha seadanya..

      Padam
  22. selamat berkenalan bunda.. :)

    BalasPadam
  23. dah mmg lumrah kehidupan kan..
    pahit manis menjadi satu :)

    BalasPadam
  24. Sebab itulah banyak yg pahit akan dijadikan sebagai penawar..

    BalasPadam
    Balasan
    1. kalau semuanyer manis tak harmony lah kan..

      Padam
  25. Assalamualaikum kak,
    mmg buahnya manis..tapi pahitnya masih lekat di tekak kak...

    BalasPadam
    Balasan
    1. itulah dugaan hidup yg belum sampai matlamatnyer izan..

      Padam
  26. susahnya nak bersabar.. saye bukan orang yang sabar hehe tapi Alhamdulillah belum pernah lagi hilang sabar..

    BalasPadam
    Balasan
    1. ingat satu jer 'sabar itu separuh dari iman'..

      Padam
  27. tang pahit tu yang tak tahan tu huhuhu

    BalasPadam
    Balasan
    1. kalau tak rasa pahitnyer dulu bila nak rasa manisnyer..

      Padam
  28. betul tu bunda...

    Tanpa malam, bulan purnama takkan indah. Tanpa lapar, nikmat makanan takkan terasa. Tanpa dahaga sejuknya air takkan memberi banyak makna. Begitu juga kemenangan atau kemudahan takkan banyak memberi erti tanpa didahului rintangan masalah kesusahan. Setelah mendung terbitlah cerah.

    Tak ada hidup tanpa masalah, kerana masalah adalah sunnah-Nya. Yang kita perlukan hanya dada yang lapang dalam menghadapinya. Jika ketabahan yang kita bina, nikmat masalah akan terasa. Jika keluhan yang sentiasa kita bina, sengsara masalah akan selalu bertambah.

    Masalah datang untuk kita hadapi, bukan untuk dicaci atau dimaki. Masalah adalah medium dalam proses pendewasaan. Tanpa masalah kita takkan pernah dewasa. Tanpa masalah kita takkan menjadi orang yang luar biasa. "Jalan yang lurus dan rata takkan pernah menghasilkan pemandu yang hebat. Laut yang tenang takkan pernah menghasilkan pelaut yang cekap. Langit yang cerah takkan pernah menghasilkan juruterbang yang handal".

    BalasPadam
  29. ape kena mengena sabar dgn buah...eh lamabatnye saya...hoho

    BalasPadam
  30. setuju 2 kak..pahit & manis lumrah kehidupan..:)

    BalasPadam
  31. yela bunda.. kadang2 rasa susah nak sabar..tp bila mendapat kemanisan nya..hilang sakit kesabaran itu.. :)

    BalasPadam
    Balasan
    1. pahit dulu baru dapat menikmati kemanisannye..

      Padam
  32. Betul. Sabar insyaAllah , hasilnya manis :)

    BalasPadam
  33. betul kak..
    bl ada ksabaran, ada kmanisan hidup..

    BalasPadam
  34. di sebalik sabar itu ada hikmahnya

    BalasPadam
  35. Mana nak tau menghargai manis kalau tak pernah merasa pahitnya... ewah ewah okje ni....he..he..

    BalasPadam
  36. betol tu kak tp setiap kepahitan tu mesti ada manisnya nanti..

    BalasPadam
    Balasan
    1. benar2 tertarik dgn kata2 ini, bunda kah yg buat ni banner berhimah, rasa nak copy nak letak kat FB, boleh ke?

      Padam
    2. bunda pun dapat dari FB..bunda pun tertarik dgn gaya simple tetapi penuh bermakna gambar tu...ambil jer lah cikgu..

      Padam
  37. amat menyentuh dengan kata2 nie...sebabnya inila perasaan yang dok tengah alami sekarang nie...dah bertahun.....tpi satu perkara lagi...nak minta izin bunda u copy gambar tu n dijadikan satu entri kat blog sy....boleh???

    BalasPadam