Jumaat, 8 Mac 2013

Taman Tasik Taiping...

                                     Bismillahirrahmanirrahim...

As Salam,

Sejak ibu bunda meninggal, bunda selalu ulang alik ke kampung menemani bapak bunda...

Minggu lepas bunda balik ke Taiping lagi.  Bunda, anak, adik serta anak-anak saudara keluar bersiar-siar ke Taman Tasik Taiping.

Dah lama juga bunda tak pergi kesana. Kami bawa bapak berjalan-jalan dan makan-makan.

Sekiranya ke Bandar Taiping tak sah lah kalau tak singgah ke Taman Tasik Taiping, salah satu mercu tanda Bandar Taiping.

Di sini ada beberapa gambar pemandangan sekitar Taman Tasik Taiping. Cantik tak? Jom ke Bandar Taiping...



                                             












 p/s: Bukan Taman Tasik saja, malah banyak lagi tempat menarik dan bersejarah di Bandar Taiping ni...jom.                        

35 ulasan:

  1. kampung saya di taiping bunda...saya rindu betul dengan taiping.....

    BalasPadam
  2. oh...kampung halaman ku....... remy pun org taiping........

    BalasPadam
  3. hait! dah 2 orang dah orang Taiping ni...satu kapal kita yoeps...sape2 lagi orang Taiping?...mai cek mai...kita sama2 pi ronda lake gardern..

    BalasPadam
  4. cantik taman ni.....=D

    BalasPadam
  5. sangat cantik dan nyaman...aritu sy pegi tak dapat ambik gambar sebab hujan :(

    BalasPadam
  6. sekali jer pernah ke sana masa belajar dulu....
    suka la pemandangan kat sana, cantik dan mendamaikan :)

    BalasPadam
  7. Segar jer mata tengok tempat ni, best la jalan2 hirup udara segar.

    BalasPadam
  8. hemmm! menarik sangat tempat nilah..wah sempat jogging ayu kata sana ya, tq beri share tempat menarik di Malaysia

    BalasPadam
  9. tempat yg best untuk bersiar siar n berkelah :)

    BalasPadam
  10. memang sesuai untuk berkelah..nampak tenang je kat situ :)

    BalasPadam
  11. salam..

    nmpk klasik jgk taman tu ye bunda..hehe
    tp nice view jgk la ^_^

    BalasPadam
  12. cantiknya pemancangan ciptaan Illahi..subhanallah..

    BalasPadam
  13. SANGAT INDAH PERSEKITARAN TASIK INI....LAMA TAK PERGI KE SANA...


    http://www.noormalashahar.blogspot.com

    http://www.noormalashahar.com

    BalasPadam
  14. tak pergi ke zoo ke bunda...?

    BalasPadam
    Balasan
    1. hari tu tak sempat ,,lagi pun anak2 saudara minta gi night safari...bapak Bunda dah penat sangat..next time ..

      Padam
  15. Taman Tasik Taiping ni memang cantik!!!!
    Kakak saya pun tinggal sana

    BalasPadam
  16. bunda ..ehem ehem saye pernah berdating kat sini ..hahahaha lepas pergi zoo taiping, pergi tasik die lak ..best bunda, sejuk je mata memandang :)

    BalasPadam
  17. Salam Bunda, tak pernah g saya ke tempat2 ni. :)

    BalasPadam
  18. nanti klau CiM jnjln taiping lehh la inform bunda.

    kt umah CiM pown ada tasik, dlm UTM, pownnnn suka lepak/joging kt situ

    BalasPadam
  19. hmmm...sy belum pernah sampai lagi di taiping...satu hari nanti nak kena pg jugak ni....

    BalasPadam
  20. salam bunda...:-)
    taiping tmpt wajib pgi sy bila blik kg....dan sy wajib makan popia basah kat tmpt mkn...yg deakat dgn market tu....mmg sedap....x kan ada d mna2 tu....

    BalasPadam
  21. cantik sangat.. kalo duduk situ rasa macam x nak balik pon ada.. hihihi

    BalasPadam
  22. Salam Bunda..
    Walhal Ipoh dan Taiping tidaklah jauh mana.
    kata orang penang, Balik Deh je..
    tapi sepanjang nisah membesar, rasenye baru sekali nisah ke sana. itupun tidak sempat nak singgah ke Tasik Taiping, katanya dulu tasik taiping byk aktivitinya ye...

    BalasPadam
  23. betul tu saya setuju :)

    bonda tepen area mana ye?

    BalasPadam
    Balasan
    1. Larut Tin...dekat highway gate ketapi nak ke pekan tepen...dah dekat sgt ngn pekan tepen...

      Padam
    2. rumah saya dulu kat taman sungai mas je bunda..sebelah je kawasan kejiranan :D

      Padam
    3. oo taman sg mas, dekat sangat dah, sebelah jer...sekarang dok mane?

      Padam
  24. saya lahir kt spital taiping..ekekeke..

    BalasPadam
  25. cntik pemndangannyer..tu gelongsor gergasi ke pe

    BalasPadam
    Balasan
    1. gelongsor lame dulu..dah rosak..tak der orang guna lagi sejak ada taman permainan baru...tapi yg lame tu unik tu sbb bunda letak gak gambarnyer..

      Padam
  26. bunda,,intan suka taiping sebab view nya cantik..pastu sejuk...taiping tiap2 ari ujan eh bunda walaupun renyai2 je eh?

    BalasPadam
    Balasan
    1. ye makanan nya bolih lah, murah2..

      Padam