Rabu, 2 Oktober 2013

WW # Janji..


p/s: jangan jadi manusia MUNAFIK..

37 ulasan:

  1. terima kasih di atas peringatan itu bunda.. mungkir janji itu ciri-ciri orang munafik..

    BalasPadam
  2. assalamualaikum..bunda :)

    bahaya sikap mungkir janji nih..antara sifat org munafik..

    BalasPadam
  3. Betul... org skrg mudah sgt buat janji.. tepatinya belum tentu lg..tak suka..tak suka....

    BalasPadam
  4. masyaallah..sengan je nak jadi munafik, tapi kebanyakan orang tak sedar....

    BalasPadam
  5. Kalau dah janji tu kena tunaikan. Jangan jadi munafik.

    BalasPadam
  6. Mutiara kata di pagi hari.. Terima kasih bunda sbb saling ingat mengingati..

    BalasPadam
  7. jangan berjanji jika khuatir tak mampu ditepati...

    hishop utk tuan rumah

    BalasPadam
  8. bila ber janji sertakan dengan insyaallah.......

    BalasPadam
  9. SATU PERINGATAN YANG AMAT BAIK BAGI MEREKA YANG MEMPRAKTIKKAN 'JANJI MELAYU'

    BalasPadam
  10. in syaa allah..memang tak mau jadi munafik

    BalasPadam
  11. betul tu.. mmg ramai skrg ni tabur jnji bukan main.. bab nk tepati janji tu.. masyaAllah...

    BalasPadam
  12. Sebelum piliharaya mereka janji harga petrol tak akan naik lepas piliharaya, tapi lepas 3 bulan pilihanraya petrol naik 20 sen...hahahahaha....

    BalasPadam
  13. Salam perkenalan :) Ros singgah sini dan follow :)

    BalasPadam
  14. betul..sebab itu sebelum membina istana janji..pastikan kita mampu untuk tepati..nice sharing..kelihatan kecil tapi membawa impak yang besar dalam kehidupan harian kita..

    BalasPadam
  15. peringatan ni elok untuk org2 yg suka menabur janji

    BalasPadam
  16. salam bunda =)

    lebih baik ucap INSYAALLAH dari sebut 'janji' tu.. kan bunda

    BalasPadam
  17. dialog drp drama korea ; janji itu bukan di mulut , tapi pada perbuatan ...

    BalasPadam
  18. thanks bunda atas perkongsiaan ini... manusia berpegang pada janji

    BalasPadam
  19. Tu yang saya takut untuk berjanji.

    BalasPadam
  20. Takut nak berjanji lah bunda

    BalasPadam
  21. ayat2 tu terlalu umum ..
    sekadar contoh ..
    lps magrib seharusnya ada kuliah ustaz ..
    tiba2 AJK kata ustaz tk dapat dtg sbb ada urusan peribadi ..
    maka ramai la yg kecewa sbb tka dapat dengar kuliah ..
    mungkir janji tuu ..
    adakah tu dalam munafik!!!!!

    BalasPadam
    Balasan
    1. maksud yang tersirat diatas adalah janji2 manis, penuh harapan, yg nampak bersungguh2 sangat untuk dilaksanakan..tanpa meletakan 'InsyaAllah' disitu...akhirnya hanya janji kosong tanpa alasan kukuh..sehingga menimbulkan rasa marah, kecewa, hampa dan hilang kepercayaan langsung...

      Padam
  22. Harap saya dijauhkan la dri semua 2

    BalasPadam
  23. Assalamualaikum bunda...

    In sya Allah...terimakasih

    BalasPadam
  24. sy sendiri x nak berjanji jika saya x pasti sy dpt melaksanakan..

    BalasPadam
  25. minta jauh dri sifat seperti itu

    BalasPadam
  26. Apa lagi kalau berjanji dgn rakyat. Berjuta umat yg ditipu kalau tak tunaikan.. tunggulah di akhirat kelak..

    BalasPadam
  27. selalunya itulah yang terjadi bunda..

    *isikan $$ tabung bunda.. :)

    BalasPadam
  28. tak perlu lafazkan janji kalau rasa tak ditepati..

    BalasPadam
  29. Takutnya jika berjanji... Jika tidak mampu katakan saja. Insyaallah...bukan urusan kita utk menetapkan sesuatu takdir

    BalasPadam
  30. Peringatan untuk diri sendir yang kadangkala suka mungkir janji

    BalasPadam
  31. manusia dipegang pada janjinyer kan bunda!

    BalasPadam