Jumaat, 1 November 2013

Renungan Di Hari Jumaat..


Bismillahirrahmanirrahim,

As Salam...

Syukur Alhamdulillah, hujan pagi ni, bunda doakan agar kalian mendapat rahmat dan rezki yang melimpah ruah seperti hujan yang turun dipagi Jumaat ini. Aamiin.


Sedikit renungan dipagi  Jumaat yang mulia ini untuk kita semua...moga mendapat manfaat bersama.

Kita bolehlah mendabik dada dengan sifat sombong, ego dan angkuh sesama manusia, tetapi disisi Allah tak kemana kita malah dimurkai oleh NYA....

Wallahu'alam.

Subhanallah...Allahuakhbar...Lailahaillallah...

30 ulasan:

  1. orang sombong tak kemana bunda. jadi lah seseorang yang berbudi yakni semua orang senang dengan perangai kita. ^^

    BalasPadam
  2. Amin ya Rabbal Alamin.. semoga Allah mencurahkan rezeki yang berlimpah-limpah kepada kita semua..

    BalasPadam
  3. Amin =) kt tmpat sy pn hujan rahmat bunda..Alhamdulillah..inshaa'Allah smoga dijauhi la sifat sombong ni..

    BalasPadam
  4. Semoga kita semua dihindarkan dari sifat sombong.

    BalasPadam
  5. Benar tidak ke mana perasaan mcm tu..

    BalasPadam
  6. Salam bunda, dulu saya seorang yg sombong. Tapi agaknya berkar doa arwah mak saya, saya dah tak sombong skrg.

    BalasPadam
  7. assalam bunda.. betul tu.. yang membezakan kita di sisi Allah hanya iman dan takwa..

    BalasPadam
  8. thanks 4 the sharing ya bunda..:)

    BalasPadam
  9. Salam Bunda..

    salam jumaat kepada bunda juga..sifat angkuh dan sombong ini hanya akan merugikan diri kita sahaja..

    Regards,
    -Strider-

    BalasPadam
  10. kdg2 sikap sombong itu tidak bawa ke mana...orang yang sombong adalah orang yang rugi..^^

    BalasPadam
  11. Cuma mereka yg kita lihat sombong, tidak sedar dirinya sombong. Kita juga mungkin pernah melakukan sesuatu yg org lain melihatnya sebagai tanda kesombongan tanpa kita menyedarinya...Semoga Allah menganugerahkan yg terbaik utk kita di dunia ini....

    BalasPadam
  12. Salam Jumaat bunda.. kadang2 tak sengaja memalingkan muka dah org kata kita sombong... Bukan sengaja, tapi tak perasan kan :)

    BalasPadam
  13. Salam Jumaat Bunda. Semoga kita dijauhi dari sifat sombong yang merugikan..

    BalasPadam
  14. Rugi jadi org sombong - didunia org tak suka di akhirat dihisab dosanya..

    BalasPadam
  15. Apa guna menjadi orang yang sombong, angkuh dan ego? Diri sendiri yang merana. Tak gitu, Bunda?

    BalasPadam
  16. Semoga dijauhkan dari sikap sombong ni... tegur2lah bunda jika saya begitu

    BalasPadam
  17. terima kasih peringatannya ..kepada Dia kita jua kembali ..xpayah sombong2

    BalasPadam
  18. assalamualaikum bunda. dah lama tak jenguk blog bunda. harap bunda sihat selalu ye. terima kasih untuk peringatannya :) kadang-kadang ros terasa dengan orang macam ni. banyak sangat berlaku di sekeliling ros.sedih sangat bila dia suka memperkecilkan kebolehan kita.

    BalasPadam
  19. bunda... follow dayat balik k :)

    BalasPadam
  20. Assalam bunda


    amiin..terimaksih atas doanya...

    Apa yg kita miliki di dunia ini pd hakikatnya bkn hak kita..semua pinjaman semata2..kita semua sama...kita cuma hamba....

    BalasPadam
  21. assalamualaikum bunda, salam cuti minggu..semoga kita sentisa dlm rahmatNya.

    BalasPadam
  22. terima kasih atas perkongsian..

    BalasPadam
  23. salam bunda..
    cma dtg ziarah hari sabtuuuu~~~

    alhamdulillah.. terima kasih atas perkongsian :)

    BalasPadam
  24. Assalam bunda

    Ingatan yg sgt berguna
    insyaallah semoga dijauhkan dari sifat sombong Dan angkuh
    Cuma kadang2 org tak kenal dan mesra anggap kita sombong sb sifat azalinya pendiam he hee

    BalasPadam
  25. Takutnya Bunda kalau menjadi sombong tanpa disedari...Na'uzubilah...

    BalasPadam
  26. salam bunda
    Lawatan tirana aduka di pg minggu

    BalasPadam
  27. salam ziarah di teratak bonda.. lama tak singgah sini...

    BalasPadam
  28. Semuga Allah lindungi kita dari semua sifat tercela..amiin

    BalasPadam