Rabu, 5 Mac 2014

Anggota Polis Maut Diserang Hendap Selamat Disemadikan...

lokasi kejadian



Bismillahirrahmanirrahim,
 
As Salam,

Disini bunda nak berkongsi satu Berita Sedih. Seperti mana yang kalian tahu didada-dada akhbar semalam gempar berkenaan kematian seorang anggota polis Koperal Raja Aizam Bin  Raja Mohid yang maut diserang hendap olih  beberapa orang warga asing.  Beliau adalah Sepupu Bunda.

Bunda dapat tahu berita ini dari adik-adik  bunda yang disampaikan sendiri olih abang kepada mangsa Raja Aizat Bin Raja Mohid melalui panggilan telefon. Kebetulan pula semalam bunda tidak menonton berita.

Setelah dapat tahu bunda segera buka tv untuk menyaksikan Berita Awani Di Astro. Sedih dan terkejut juga bunda mendapat tahu berita sedih ini.

Kini syukurlah arwah telah selamat di semadikan. Semoga Allah cucuri rahmat keatas roh arwah bersama-sama mereka yang beriman....

aamiin....


Jenazah Raja Aizam selamat dikebumi

KUALA KANGSAR: Jenazah Koperal Raja Aizam Raja Mohid yang maut selepas diserang hendap oleh sekumpulan warga asing di Klang, Selangor awal hari ini (04/03/2014),  selamat dikebumi di Tanah Perkuburan Islam Kampung Sayong Lembah, di sini malam ini.

Jenazah Raja Aizam disembahyangkan di Surau Ar-Rahimiah, di kediamannya di Pangsapuri Polis Taman Seri Andalas di sini 4.20 petang sebelum dibawa pulang ke kampung halamannya di Kampung Sayong Lembah, Kuala Kangsar, Perak untuk dikebumikan.

Terdahulu, suasana pilu menyelubungi rumah ibunya Sapiyah Endut, 79, apabila kaum keluarga dan sahabat handai yang menunggu sejak 2 petang menitiskan air mata sebaik jenazah Allahyarham tiba dari Klang, sebelum solat Isyak.

Dalam kejadian di Taman Sentosa di sini 5 pagi, Raja Aizam, 53, dan rakan setugasnya, Koperal Mohd Aidil Mustafa, 29, bergelut dengan sekumpulan warga asing setelah diserang hendap kumpulan berkenaan ketika melakukan rondaan di kawasan perumahan itu.

68 ulasan:

  1. salam kenal dan follow
    torascool(dot)blogspot(dot)com

    BalasPadam
  2. salam...al-fatihah utk Allahyarham.

    BalasPadam
  3. salam takziah buat bunda sekeluarga
    al fatihah.

    BalasPadam
  4. Alfatihah..takziah untuk bunda sekeluarga...semoga rohnya dicucuri rahmat..

    BalasPadam
  5. Salam takziah. Al fatihah buat Allahyarham. Semuga rohnya dicucuri rahmat dan tergolong didalam orang yang beriman. Semuga keluarga Allahyarham tabah menghadapinya.

    BalasPadam
  6. salam takziah buat bunda sekeluarga
    al fatihah. Kena kuatkan undang-undang ke pendatang ni. Jagan mudah-mudah masuk. Kasihan kat rakyat tempatan nak jaga masalah mereka ni.

    BalasPadam
  7. Bilalah mereka semua ni nak di angkut pulang.
    Takziah buat bunda sekeluarga, al fatihah.

    BalasPadam
  8. al-fatihah.. sangat respek dengan pihak polis yang btugas menjaga keamanan dalam negara

    www.misterzarif.my

    BalasPadam
  9. Salam takziah buat bunda dan keluarga allahyarham....

    BalasPadam
  10. Salam Bunda..

    cma baru tahu psl ni.. smlm x tgk berita..
    salam takziah utk bunda sekeluarga..

    BalasPadam
  11. As- salam bunda,

    Takziah buat bunda & family. Al-fatihah buat arwah. Tgk berita ni smalam.

    BalasPadam
  12. Salam Bunda....salam takziah buat bunda sekeluarga....

    BalasPadam
  13. salam takziah buat bonda sekeluarga....

    BalasPadam
  14. Salam takziah utk keluarga allahyarham, semoga Allah menempatkan rohnya di kalangan mereka yang beriman. Terlalu ramai pendatang asing di negara ini, jika tak dikawal susahlah. Hari ini mereka membunuh polis kita, esok lusa siapa tahu mungkin mereka menggempur kem tentera kita??

    BalasPadam
  15. takziah bunda sekeluarga.. al-fatihah untuk beliau.. keamanan negara tergugat dengan pendatang asing sebegini..

    BalasPadam
  16. Al-Fatihah buat arwah Koperal Raja Aizam & takziah utk semua ahli keluarganya termasuk Bunda

    BalasPadam
  17. Assalamualaikum bunda. al-fatihah.. salam takziah buat keluarga allahyarham Koperal Raja Aizam...

    BalasPadam
  18. Ya Allah! sedihnya... salam takziah buat keluarga arwah... :(

    BalasPadam
  19. smlm sempt tgh berita nie..sedih juga..salam takziah moga rohnya di cucuri rahmat

    BalasPadam
  20. takziah untuk keluarga yang tinggal, semoga bertabah hati....

    BalasPadam
  21. salam takziah buat bonda sekeluarga...

    BalasPadam
  22. Assalamualaikum bundan

    saya nak ucapkan takziah pada bunda dan keluarga si arwah..

    semoga arwah ditempatkan dalam golongan orang-orang yg beriman..amin

    BalasPadam
  23. Takziah.. A-fatihah...
    Ya Allah kita yang tak kenalpun rasa terkejut inikan pula yang mengenalinyer..
    moga mereka yang melakukan kesalahan itu mendapat balasan yang setimpal...

    BalasPadam
  24. Al- Fatihah dan Takziah
    Semoga arwah ditempatkan disisi orang yang beriman

    BalasPadam
  25. salam takziah & al fatihah...

    BalasPadam
  26. al fatihah dan takziah buat keluarga mangsa..

    BalasPadam
  27. Takziah buat keluarga arwah. Al-Fatihah.

    Mereka bertugas demi keamanan jihad dalam diam. Dulu suami Aina pun polis setiap kali dia keluar bertugas Aina hanya mampu berdoa agar dia sentiasa selamat.

    BalasPadam
  28. sedara bunda rupanya. alfatihah...

    BalasPadam
  29. Al-Fatihah.. salam takziah..

    BalasPadam
  30. Al-Fatihah...takziah buat keluarga.

    BalasPadam
  31. Takziah untuk Bunda dan keluarga....
    Alfatihah untuk arwah....

    BalasPadam
  32. salam takziah bunda. ada baca juga news ni, rupanya sepupu bunda. semoga arwah dicucuri rahmat & ditempatkan bersama org2 beriman

    BalasPadam
  33. Asslamualaikum BUNDA,

    Al Fatihah untuk arwah Koperal Raja Aizam Raja Mohid, sepupu Bunda. Salam takziah dari kak ani untuk bunda dan keluarga arwah. Semoga tabah dengan dugaan ini.

    BalasPadam
  34. Masaalah sosial dalam negara kita semakin parah. Negara perlu kembali ke penyelesaian yang dasar yakni agama bermula dari atas hingga ke bawah!

    BalasPadam
  35. Al-fatihah dan salam takziah dari zara dan suami.. semakin berani org2 skang ni.. umpama nyawa ada jual d pasar malam.. pihak bkuasa dan pihak swajar ny..mohon tingkatkn operasi thadap warga Pati ni...

    BalasPadam
  36. innalillah...alfatihah..salam takziah, kemasukan warga asing ni mmg perlu disekat sbb pabila mrk ramai mrk merasa mrk kuat n sanggup bertindak nekad...sudah ramai yg terkorban angkara mrk.

    BalasPadam
  37. Salam takziah Bunda..terkejut jugak dapat tahu rupanya bunda kehilangan orang terdekat ye
    Sama samalha kita berdoa semuga roh arwah ditempatkan bersama sama roh merekka yang beriiman..amiiin
    alfatihah

    BalasPadam
  38. Al-Fatihah Dan salam takziah untuk Bunda dan ahli keluarga Arwah...macam-macam sekarang nikan..memang bahaya...

    BalasPadam
  39. salam takziah dr sy bonda.beliau mati shahid Insyaallah..semoga allahyarham tenang disana

    BalasPadam
  40. إِنَّا لِلّهِ وَإِنَّـا إِلَيْهِ رَاجِعونَ‎

    Salam takziah bunda dan juga kaum keluarga arwah. Moga rohnya ditempatkan disisi orang-orang yang beriman. Al fatihah.

    BalasPadam
  41. salam takziah utk bunda dan keluarga arwah...sedih dgn kejadian sebegini..

    BalasPadam
  42. Takziah buat keluarga arwah.. semoga Allah sentiasa mencucuri rahmat keatas roh & menempatkannya dikalangan org2 yg beriman... Al Fatihah.. aamiin..

    BalasPadam
  43. Takziah buat keluarga arwah... alfatihah

    BalasPadam
  44. Hye, saya suka baca blog awak, baru-baru ni saya ada buat blog harap awk boleh singgah dan follow blog saya. awksweetgitu.blogspot.com :)

    BalasPadam
  45. Allahuakbar... Innalillahiwa innailaihirojiun... salam takziah dari saya bunda... moga roh Allahyarham dicucuri rahmat... :(

    BalasPadam
  46. salam takziah..semoga kalian yang masih hidup ttp tabah dan cekal menghadapi ujian ilahi...

    BalasPadam
  47. SubhanaAllah...semoga tabah la ye bunda...salam takziah daripada sally

    BalasPadam
  48. Tugas polis yg sanggup berkorban utk negara

    BalasPadam
  49. Innalillahi wa inna ilahi rojiun..semoga keluarganya akan terbela dengan baik, walaupun tanpa suami dan ayah disisi. Amiin.

    BalasPadam
  50. takziah buat bunda sekeluarga..semoga tabah.

    BalasPadam
  51. takziah pd keluarga arwah dan bunda
    alfatihah semoga arwah ditempatkan bersama org2 yg beriman amin

    BalasPadam
  52. al fatihah....semoga arwah ditempatkan di kalangan org yg beriman...moga syahid lah ganjaran utk arwah.....

    mmg celaka pendatang tu kan bunda....harap si celaka2 ni dpt balasan yg setimpal....dtg tempat kite lagi nak buat hal plak....

    BalasPadam
  53. Innalillahiwainnailaihirojiuun...
    takziah bunda serta keluarga arwah... ada terdengar berita tu semalam, dan hari ini dikejutkan dengan berita bahawa arwah adalah ahli keluarga bunda pula...masyaAllah...
    Al-fatihah untuk arwah dan didoakan agar roh beliau dicucuri rahmat, dan tergolong dalam golongan mereka yang beriman... Astaghfirullahalazim...

    BalasPadam
  54. moga ahli keluarga mereka tabah .... takziah..

    BalasPadam
  55. Takziah dari kakak buat semua keluarga
    Tak sangka allahyarham saudara KN.
    Moga yg bersalah itu dapat ditangkap & dihukum segera.
    ...dah roh allahyarham tenang di sana..

    BalasPadam
  56. doakan semoga roh arwah ditempatkan dikalangan orang soleh.
    orang2 yg buat perkara ni mintak2 dikenakan hukuman yang berat.

    BalasPadam
  57. innalillahiwainnailaihiraaji'un... al-fatihah buat arwah, saya doakan semoga keluarga arwah tabah menghadapi...

    BalasPadam
  58. assalamualaikum bunda al fatihah semoga ruh di tempatkan di kalangan orang yang beriman

    BalasPadam
  59. Moga berada dalam gologan orang-orang syahid, alfatihah

    BalasPadam
  60. Takziah bunda.. AL-Fatihah.. :'(

    BalasPadam
  61. Takziah... Al-Fatihah.. Allah sebaik-baik perancang!

    BalasPadam
  62. Salam takziah untuk Bunda sekeluarga dan semoga arwah di tempatkan di kalangan orang2 yang bertakwa

    BalasPadam
  63. takziah buat keluarga allahyarham. tentu sedih bila kita mengenali arwah.
    al fatihah buat arwah. terkorban dalam tugasnya

    BalasPadam
  64. Alfatihah..takziah untuk bunda sekeluarga...semoga rohnya dicucuri rahmat..

    BalasPadam
  65. Takziah buat keluarga mangsa..
    Al-Fatihah...

    BalasPadam
  66. Takziah Bunda...Alfatihah. Saya mmg sedih betul baca cerita ni...ditambah dengan perasaam marah betul dgn warga2 asing tu. Semoga mereka mendapat hukuman yang setimpal...:(

    BalasPadam