Jumaat, 9 Mei 2014

Ibu Di Hati Syurga Menanti...



Bismillahirrahmanirrahim,

As Salam...

Sambutan Hari Ibu di sambut pada Ahad minggu ke-2  bulan Mei setiap tahun oleh sesetengah masyarakat di seluruh dunia. Termasuk di Malaysia. Bagi kita orang islam  sambutan hari ibu jangan lah sampai melanggar akidah dan batas-batas agama.

Hari-hari adalah hari ibu...Tetapi tak salah juga kalau kita peruntukkan satu hari khas untuk ibu kita. Anggaplah Sambutan Hari Ibu adalah tanda pengiktirafan anak-anak terhadap pengorbanan ibu kepada mereka dan sambutan yang dianjurkan bertujuan membahgiakan ibu.

Pada Sambutan Hari Ibu Peringkat Kebangsaan 2014 akan berlangsung pada Sabtu 10 Mei di Suria KLCC Kuala Lumpur.  Acara di rasmikan oleh YB Dato' Sri Rohani Abdul Karim, Menteri Pembangunan Wanita, Keluarga Dan Masyarakat.

Tema Sambutan Hari Ibu untuk tahun ini ia lah : "Ibu Di Hati Syurga Menanti".  Ada pelbagai acara dan aktiviti menarik antara ibu dan anak akan berlangsung di sana nanti.



Orang Ramai Dijemput Hadir !...




*** Selamat Hari Ibu....



36 ulasan:

  1. Semoga kasih sayang yang kita nikmati ini dapat diserap juga kepada semua yg ada di sekelilinv kita kan..

    masih lagi saya terkenang nasib orang tua di rumah ehsan... alahai..

    BalasPadam
  2. bestnya.. jauh pulak nak dihadiri, selamat pagi bunda, salam jumaat

    BalasPadam
  3. Wkmsallam bunda..kita ni ibu kepada anak2 kan..ibu dan ibu mertua acik dan tak de

    BalasPadam
  4. Selamat hari ibu untuk my mom, Bunda dan untuk semua ibu-ibu diluar sana...

    BalasPadam
  5. alhamdulillah dpt mengunjungi bunda lagi..

    BalasPadam
  6. Selamat hari ibu kepada mak saya dan bunda...serta ibu2 diseluruh dunia...

    BalasPadam
  7. Salam bunda,

    Bunda sihat?
    Lama tak tempel komen disini, hanya mampu jadi silent reader aje.

    Anyway,
    selamat hari ibu ya bunda.
    Semoga sentiasa berada di bawah lindungan tuhan. Diberi kesihatan yang baik dan dimurahkan rezeki juga dipermudahkan urusan dunia dan akhirat. aamiin...

    :)

    BalasPadam
  8. selamat hari ibu pada semua yang bergelar ibu.. ~ salam jumaat .. selamat hari ibu bunda :)

    BalasPadam
  9. Ibu kita hanya ada satu saja . sayangi, hargai dan jagalah dia sebaik mungkin .

    BalasPadam
  10. syukurlah saya masih ada ibu mentua. ...

    BalasPadam
  11. bahagiakan lah ibu selagi masih ada....

    BalasPadam
  12. salam hari jumaat...selamat hari ibu n berbahgia bergelar ibu...

    BalasPadam
  13. Salam Jumaat Bunda..
    betul kata bunda... boleh buat sambutan Hari Ibu tapi jangan lah melanggar batas2 agama..kan Bunda??..:)

    BalasPadam
  14. Salam Bunda.
    Selamat hari Ibu jugak buat Bonda..:)

    BalasPadam
  15. Selamat hari ibu kepada mereka yg bergelar ibu. Selamat hari ibu kepada isteriku yang sudi melahirkan 6 zuriat untukku. Selamat hari ibu kepada ibuku yang telah 3 tahun pergi, semoga kau damai di sana....

    BalasPadam
  16. Sekurang-kurangnya mengingatkan mereka yg lupa pada ibunya

    Selamat hari ibu juga dari kakak buat KN

    BalasPadam
  17. Kasih ibu membawa ke syurga... salam Jumaat Bunda... :)

    BalasPadam
  18. Terlalu banyak pengorbanan seorang ibu...

    BalasPadam
  19. Selamat Hari Ibu , bunda .

    BalasPadam
  20. Selamat hari ibu untuk semua ibu-ibu di dunia ini.

    BalasPadam
  21. aelamat hari ibu bunda
    la hari ni la kan.
    tak dpt nk pergi sbb cik abe kaki sakit..
    ntah knapa.. myb sbb makan sotong dgn ikan pari smlam kot..

    BalasPadam
  22. selamat hari bu juga buat bunda..macam2 acara ada.pasti meriah!

    BalasPadam
  23. salam bunda...

    xtringt lgsung ttg hari ibu..yg yaya tau..ari2 pon ari ibu...heeeeee ^,^

    BalasPadam
  24. Salam bunda...mcm best aje tp tuh ler jauh beno...

    BalasPadam
  25. Selamat hari ibu buat Bunda dan semua yang bergelar ibu...

    BalasPadam
  26. Salam Bunda...
    Selamat Hari Ibu buat semua ibu2 didunia..
    dan teristimewa buat Bunda juga..

    sayanggggg bunda :)

    BalasPadam
  27. salam..jemput join GA ni>>>
    Super Extravaganza Giveaway!
    Dah join? Jom check status referral anda kat SINI

    Hadiah:
    Cash 150 2015 calendar with your picture& phrase
    bookmark with your picture&phrase S
    tep-step penyertaan yang mudah & 51 orang pemenang dicari!

    BalasPadam
  28. Amin ya Rabb.. salam hari ibu bunda..

    BalasPadam
  29. Salam Bunda,

    Maaf komen takda kaitan. Belum baca lagi entri Bunda ni. Nanti saya datang semula ya :) Silalah join saya mengomel di sini :

    http://mummydearie.blogspot.com/2014/05/the-liebster-award.html

    BalasPadam
  30. Alamk..macam mana saya boleh lupa plak ni?haha

    BalasPadam
  31. sy bc hmpr 10k yg dtg
    slmt hari ibu utk bunda jg

    BalasPadam
  32. salam ziarah bunda... May Allah bless

    BalasPadam
  33. alahai lambat wish... selamat hari ibu buat bunda juga :D

    BalasPadam