Jumaat, 11 September 2015

Mencari Redha Allah



Bismillahirrahmanirrahim, As Salam...

"KITA BAIKLAH MACAM MANA SEKALI PUN, PASTI AKAN ADA ORANG TAK SUKA, JADI BUATLAH PERKARA YANG BAIK,

APA YANG KITA CARI ADALAH REDHA ALLAH....
KALAU ADA YANG TAK SUKA ,
ITU URUSAN DIA DENGAN ALLAH"


***Salam Jumaat...


29 ulasan:

  1. Assalamualaikum Bunda...
    Berbuat baik kerana Allah SWT... Hanya Dia yang menilai dan memberi ganjaran ke atas segala kebaikan. :)

    BalasPadam
  2. Assalamualaikum dan salam hari Jumaat Bunda..

    Lumrah kehidupan...itulah manusia tiada yang sempurna.

    BalasPadam
  3. betul tu...baik macamana pun ada je yang tak suka.,biarlah Allah saja yang menilai kita

    BalasPadam
  4. sangat setuju.....biar la org nk kata apa aslkan kita mncari redha Allah

    BalasPadam
  5. Betul tu..salam jumaat bunda..buat apa yang Allah suka..biarpun manusia tak suka..

    BalasPadam
  6. betol sangat tu bunda....ape la sangat redha sesama manusia ni selagi kite tahu kite di jalan yg benar...Allah maha mengetahui :)

    BalasPadam
  7. Buatlah sesuatu kerana Allah dan demi mencari Redha Nya.
    salam Jumaat Bunda :)

    BalasPadam
  8. salam jumaat bunda...berbuat baik demi Allah...insyaAllah.

    BalasPadam
  9. Sebab kita sekadar manusia biasa yg saban hari dan detik syaitan terus akan menggoda sebagaimana janji dia dgn Allah ketika diperintah utk sujud pada nabi Adam. jadi sebagai hamba yg penting kita buat baik semampu yg boleh. Lainnya serah pada Allah.

    BalasPadam
  10. Betul tu. Bukan semua orang suka kita walaupun kadang2 dalam menilai kita selalu terlupa pda hakikat ini, kita pun tak suka pada semua orang....

    BalasPadam
  11. Buat yang baik. Insyallah ada ganjaran menanti.

    BalasPadam
  12. Buat baik. Jangan buat jahat. Mudah di tulis dah dicakap. Tapi nak amalkan kata-kata ini amat berat juga.

    BalasPadam
  13. Salam Jumaat Bunda, buatlah apa pun untuk Allah bukan untuk mendapat pujian manusia...

    BalasPadam
  14. Buat baik kepada semua, Allah akan sayang kita...

    BalasPadam
  15. Buat baik berpada2. Lumrah kehidupan ada diantara manusia yang kurang senang dengan kehidupan orang lain.

    BalasPadam
  16. betul tu bunda..walau baik mcm mana pun..akan ada saja yg tak puas hati

    BalasPadam
  17. yang penting kita ada di jalan yang benar :)

    BalasPadam
  18. Alhamdulillah, sentiasa cuba mencari redha Allah. Tapi hati terkadang berbicara juga..hu hu

    BalasPadam
  19. Ayat betul2 buat hati nak yan sejuk..tq bunda..jiwa tengah kalut ni

    BalasPadam
  20. redha Allah itulah yang kita cari dalam hidup ini..

    BalasPadam
  21. betul...cari redha Allah bukan redha manusia...suka dgr ceramah dari DKZ ni

    BalasPadam
  22. betul..kena cari redha Allah..bukan mencari penghargaan atau redha manusia..

    BalasPadam
  23. betul bunda... kena cari redha Allah... bukannya penghargaan dari manusia... niatkan sesuatu yg baik, hanya untuk mendapatkan redha Allah...

    BalasPadam
  24. Setuju sangat. Tak perlu fikir pandangan orang, yg penting hubungan kita dengan Tuhan :)

    BalasPadam
  25. Setuju sgt... niat kita biarlah buat sesuatu yg tak menyusahkan orang lain dan disukai Allah swt, in shaa Allah...

    BalasPadam
  26. Setuju tu KN....kalau dah namanya manusia, tak denya yg dipandang tu sempurna. So harap redho Allah adalah yg terbaik....Allah maha sempurna sifatnya

    BalasPadam